Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M'n eerste kiekjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• M'n eerste kiekjes

'k ben nu enkele maanden bezig met men Canon 400D en heb zonet dit forum ontdekt. voorzichtigheidshalve post ik m'n eerste foto's hier maar eerst

Ons Ruifdier:

Dit zou m'n allereerste pseudo-macro foto moeten zijn (met de 18-55 kit lens dus)

Het alombekende El Hambra in Spanje:

Wat denken jullie?
    Last edited by Wim1960; 13 maart 2008, 19:10. Reden: niet aangepaste link verwijderd
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Re: M'n eerste kiekjes

Wel, laten we zeggen dat er bij de eerste evenals bij de laatste kiekjes van iedereen altijd ruimte is om nog beter te worden he

Efkes in detail:
    foto 1 heeft wel iets ,maar de compositie kan beter (rechterkant hond moet er helemaal op) en ik heb ook de indruk dat de scherpte op de neus ligt. Het geeft een mooier effect als die op de ogen ligt.
    In deze omgeving zou ik ook het hoofd alleen gefotografeerd hebben, nu hebben de schermen op de achtergrond ervoor gezorgd dat de belichting over 't algemeen wat donkerder werd en dus is het hoofd ook redelijk donker uitgevallen . Als je alleen het hoofd in beeld brengt gaat dat een beter licht geven.

foto2 vind ik de beste, de scherpte en het licht zijn exact wat ze moeten zijn. Alleen zou ik de compositie wat veranderen (uitknippen) zodat de bloem niet meer knal in 't midden van het plaatje staat. Dat maakt je foto spannender.

foto 3 heeft beetje last van "teveel lucht". Die zou ik persoonlijk horizontaal en iets lager hebben gekadreerd zodat het water en het paleis zelf in evenwicht waren. Bedenk eens het effect wanneer spiegelbeeld en paleis netjes in evenwicht zouden zijn.....

Vooral heel veel proberen !

Groeten,
    Geert

Comment

De laatste foto gaat de forum regels te boven, graag aanpassing van deze de eerst volgende keer online, het zou zonde zijn als ik hem moest verwijderen.Nu staat hij nog achter een link.
      Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
      Canon eos 7D Mijn site

Comment

Hoi, welkom @ BD.

Foto 1 : Zoals hiervoor aangehaald, best scherpstellen op de ogen, maar... de ogen zijn niet zichtbaar. Geen idee of je hond een flitser kan verdragen. Je zou ook puntlichtmeting kunnen gebruiken, waardoor de lichtmeting op het scherpstelpunt gebeurt. Nadeel... achtergrond gaat overbelicht zijn. De achtergrond is trouwens veel te rommelig om een mooie foto te maken en die bepaal je toch zelf bij dergelijke foto's.
        Wa's wel goed... het lage standpunt. Maakt dergelijke foto's veel beter.

Foto 2 : Centrale compo's worden wel eens gebruikt bij macro's, maar bij deze close up, zou ik als je hem centraal laat staan, croppen tot een vierkant, waarbij de steel van de bloem uit de rechterbenedenhoek komt. Ik denk dat de compo dan wel meevalt.

Foto 3 is helaas onzichtbaar.

Comment

Excuses voor de derde foto, ik was niet helemaal zeker wat de max resolutie was...

1) de achtergrond is idd ver van ideaal, het was dan ook een zeer spontaan kiekje ipv iets waar ik voorbereid voor was.

2) De bloem uit het midden croppen zou idd niet misstaan!

3) Heb de foto aangepast en ook meteen naar advies van ghrrm ontdaan van overbodige (en overbelichte) lucht, ziet er meteen wat aardiger uit.

bedankt alvast voor de feedback
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Helaas toch nog maar even terug naar de forum regels. Er is niet alleen een max maat aan pix , maar ook een max aantal KB. Neem ze nog even door die regels dat scheelt een hoop werk voor je.
            Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
            Canon eos 7D Mijn site

Comment

Working...
            X