Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn kleinzoon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn kleinzoon

Ik volg een avondcursus fotografie en dit wil ik afgeven als een van de foto's voor het thema "mens" . Mijn kleinzoon Roan 11 weken oud op de arm van oma.
    Wat denken jullie
    exif:
    exposure 1/60
    f number 3.5
    iso 200
    camera: Pentax K100D Sigma 24-70 2.8 met opzetflits
    Comfortably numb with my Pentax

Re: Mijn kleinzoon

Ik ga niet op de vraag antwoorden, maar gewoon enkele bemerkingen geven.
    Compositie : Roan kijkt uit de foto, i.p.v. in de foto. (+ Ik zie de arm van oma niet ?)
    Scherpte : Had eigenlijk beter op het voorste oog gezeten. Weet dat je bij Diafragma F3,5 op de afstand die je hier gebruikt, slechts enkele cm scherptediepte hebt.
    Kleur en contrast : De foto is ietwat te flets... gewoon even de niveaus bijstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Compositie : Roan kijkt uit de foto, i.p.v. in de foto. (+ Ik zie de arm van oma niet ?)
      Scherpte : Had eigenlijk beter op het voorste oog gezeten. Weet dat je bij Diafragma F3,5 op de afstand die je hier gebruikt, slechts enkele cm scherptediepte hebt.
      Kleur en contrast : De foto is ietwat te flets... gewoon even de niveaus bijstellen.
      Ga met enkele punten niet akkoord :
      Wat het "uit de foto kijken" betreft, zelf zie ik het probleem niet in. Het doet je alleen maar afvragen : wat zou daar te zien zijn.
      Wat de scherpte betreft : kan ik volgen.
      En dat ze wat flets zijn ok, maar persoonlijk vind ik dan weer dat deze van u wat té is. Mijn gedacht natuurlijk.
      Mijn poging vind je hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Na bijwerken ziet de foto er wel beter uit. Dat zal ik de toekomst in de gaten houden. Oma's arm was slechts enkele cm zichtbaar dus heb ik die gecropt.
        Stoort het eigenlijk als het onderwerp uit de foto kijkt. Het is moeilijk om een beweeglijk kind in de lens te laten kijken.
        Bedankt alleszins voor je reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Ga met enkele punten niet akkoord :
          Wat het "uit de foto kijken" betreft, zelf zie ik het probleem niet in. Het doet je alleen maar afvragen : wat zou daar te zien zijn.
          Wat de scherpte betreft : kan ik volgen.
          En dat ze wat flets zijn ok, maar persoonlijk vind ik dan weer dat deze van u wat té is. Mijn gedacht natuurlijk.
          Mijn poging vind je hier
          Ik ga akkoord met je mening over "uit de foto kijken" Ook je aanpassing vind ik mooi. Ik heb ondertussen de niveuas van de originele foto aangepast zodat hij er iiets kleurijker uitziet.
          Hoe had ik de scherpte kunnen "oplossen" diafragma iets toedraaien? Of meerpuntsscherpstellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
            Ik ga akkoord met je mening over "uit de foto kijken" Ook je aanpassing vind ik mooi. Ik heb ondertussen de niveuas van de originele foto aangepast zodat hij er iiets kleurijker uitziet.
            Hoe had ik de scherpte kunnen "oplossen" diafragma iets toedraaien? Of meerpuntsscherpstellen?
            De scherpte ( vb zoals gegeschreven door Festina "op het voorste oog") kan je alleen maar door je toestel echt scherp te stellen op dat punt. Wat de scherptediepte betreft hoe hoger je cijfer is hoe meer scherptediepte je krijgt. vb bij 2.8 is er minder scherptediepte dan bij 22.
            Zo heb ik het toch ooit gehoord.

Comment

Als je hier het scherpstelpunt niet goed hebt, dan heb je wat je nu hebt...
              het voorste oog onscherp, en het achterste en het oor scherp. het oogt allemaal een beetje raar. Je hoeft niet noodzakelijk een grotere scHerptediepte (door een kleiner diafragma = een groter getal), maar dan moet het scherpstelpunt wel heel juist zitten.

Btw... als het jou niet stoort dat het persoontje uit de foto kijkt, stoort het mij ook niet. Meestal is het zo dat zo'n foto's sterker zijn, met ruimte in de kijkrichting, binnen de foto. Geen must... gewoon een opmerking. Beste hulpmiddel bij kinderfoto's is de mama, die even naast je komt staan en wat gekke toeren uithaalt met de kleine, en zijn aandacht opeist. Zij bepaalt de kijkrichting...
              Last edited by FestinaLente; 8 maart 2008, 00:41.

Comment

Working...
              X