Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

make or break my day :) eerste (online) foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• make or break my day :) eerste (online) foto's

na lang twijfelen ga ik toch eens de kans wagen om enkele fotokes online te zetten... alle commentaar is welkom (tuurlijk liever positief )

spelend vogeltje

takjes in de vrieskou

de bevroren roos

allemaal getrokken met nikkon d50 en tamron 70-300
    Last edited by Diedie; 5 maart 2008, 11:38.
    to buy or not to buy
    that's the question

Re: make or break my day eerste (online) foto's

Hoi,

Eerst en vooral zul je moeten 1 foto verwijderen -> regels zeggen: max 3 foto's... Dit doe je best zelf voordat een Modi het doet voor jou.

Over de foto's zelf:

1/ de zwaan: de zwaan is goed van kleur (niet overbelicht), maar ik mis wat scherpte. Ook heeft het water een zeer donkere kleur (kleurbalans niet OK???)

2/ spelende vogel: ik vrees dat je wat mm te kort komt voor deze. Je ziet de vogel wel zitten maar dat is het dan ook. Dus meer inzoomen of dichter naderen en scherpstellen op het vogeltje (DOF klein houden = kleine F) en het zou beter moeten zijn.

3/ de takken: idee is niet slecht, maar komt beetje te druk over naar mijn mening, messchien een proberen een paar takken af te zonderen?

4/ de Roos: Indien deze scherp zou geweest zijn , maar dit is hier niet het geval. Scherpte ligt, als ik goed zie, op het ijs vooraan. Scherpstellen op de roos of meer Dof nemen en zal groot verschil zijn.

De ideën zijn goed maar nu nog de afwerking, maar daarvoor post je ook, om te leren.
    TIP: zet bij je foto de EXIF, van deze kun je soms veel te weten komen.

Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

eerste foto is al verwijderd k ga deze avond de gegevens er proberen bijposten maar nu gan werken...
      alvast bedankt voor de reactie
      to buy or not to buy
      that's the question

Comment

exif zit nog in de foto's.

1 = Iso ??? -1/1000 - F5,6 @ 300mm
        2 = Iso 800 -1/1000 - F8 @ 92mm
        3 = Iso 800 -1/400 - F5 @ 200mm

Ik sluit me overings bij de vorige commentaren aan.

Maar laat je niet ontmoedigen, veel oefenen en hier veel posten doet wonderen !!

PS : gezien de exif mag je in de toekomst gerust een tragere sluitertijd en lagere iso waarde gebruiken.
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Hoi,

De tweede en derde foto vind ik mooi van kleur en compositie.
          De eerste foto kan me maar weinig boeien. Er zit weinig detail in de vogel en hij zit pal in het midden van de foto. Dat maakt de foto een beetje saai.

Groetjes.

Comment

Working...
          X