Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginner

Hallo

ik ben hier helemaal nieuw in de wereld van de fotografie en zou graag bij leren en wat experimenteren om zo dicht mogelijk bij de perfectie te kunnen geraken. Het zal waarschijnlijk nog paar jaren duren (of veel meer)

Nuja dit zijn twee foto's die ik nam gedurende een reisje naar Nice een paar maanden geleden.

Belichtingstijd: 1/320ste sec.
    diafragma: f/5.6

Belichtingstijd: 1/400ste sec.
    diafragma: f/5.6

Re: Beginner

De eerste foto is zeker niet slecht. De pier (of wat het ook is) vangt het oog en trekt je blik naar de vuurtoren.
    De wolkenslierten maken de lucht attractiever.

De tweede foto vind ik minder. De weinig zeggende voorgrond is te overweldigend aanwezig, en de zee loopt aan een razendsnel tempo leeg. Een ander standpunt innemen lijkt mij hier de beste oplossing.

Je nam deze foto's met een compact toestel en ik weet niet of je instellingen manueel kan instellen.
    Mocht dit mogelijk zijn, zou ik je aanraden om het diafragma verder dicht te knijpen (er is ruimte genoeg qua sluitersnelheid) om aldus een grotere scherptediepte te krijgen.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Voor te beginnen welkom bij de beginners.
      Ben zelf ook een beginner. Eentje met een compactcamera.
      Vind de eerste best mooi was misschien spannender geweest als je nog verder door de knieën was gegaan, dan had je nog meer het beeld ingetrokken geworden.
      De tweede zou al veel geholpen zijn als je de horizon zou rechtzetten.
      Is een kleine tutorial van ergens in deze forums. Ben even kwijt hoe het ook al weer moest probeer maar eens met zoekfunctie.

Verder veel succes met je beginnende hobby.

groetjes Slimpie
      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Welkom @ BD

Eerste foto is een goeie, maar mits je een compactcamera gebruikt, zou ik toch zeker gebruik maken van één van de voorkeuzestanden, in dit geval "landschap", om deze foto te maken. Het toestel maakt het diafragma dan nog kleiner wat zorgt voor een betere algehele scherpte.
        Een beetje door de knieën had misschien beter geweest. De gewone "vertikale" stand, misschien nog beter, voor een dergelijk landschap, waarbij je dan meer laat zien. Mocht je photoshop hebben, misschien een klein beetje contrast/kleur bijgeven.

Over de tweede foto hebben mijn voorgangers alles al gezegd. De functie "rechtzetten" in photoshop, vind je HIER, bij de tips op BD uitgelegd.

Comment

Welkom,

mooie foto's zeker de eerste, Je kan in het vervolg misschien eens wat platter gaan, zo'n perspectief zou nog mooier geweest zijn bij de eerste foto.

ps: waar is die eerste foto genomen? in nice zelf?

Ik vertrek 6 juni naar zuid frankrijk. Meer bepaald stadje frejus maar ik ga vanalles bezoeken. Als je aanraders hebt mag je ze altijd via pm laten weten

Groeten Davy
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

je wil de perfectie nastreven, zeg je. 't Zal niet gemakkelijk zijn zulle. Veel oefenen, veel lezen, veel posten, veel proberen en beginnen met de horizon wat recht te zetten.
            Dit is niet spottend bedoeld hoor, welkom trouwens op BD
            gegroet, Ludo

Comment

Working...
            X