Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginner

Hallo

ik ben hier helemaal nieuw in de wereld van de fotografie en zou graag bij leren en wat experimenteren om zo dicht mogelijk bij de perfectie te kunnen geraken. Het zal waarschijnlijk nog paar jaren duren (of veel meer)

Nuja dit zijn twee foto's die ik nam gedurende een reisje naar Nice een paar maanden geleden.

Belichtingstijd: 1/320ste sec.
    diafragma: f/5.6

Belichtingstijd: 1/400ste sec.
    diafragma: f/5.6

Re: Beginner

De eerste foto is zeker niet slecht. De pier (of wat het ook is) vangt het oog en trekt je blik naar de vuurtoren.
    De wolkenslierten maken de lucht attractiever.

De tweede foto vind ik minder. De weinig zeggende voorgrond is te overweldigend aanwezig, en de zee loopt aan een razendsnel tempo leeg. Een ander standpunt innemen lijkt mij hier de beste oplossing.

Je nam deze foto's met een compact toestel en ik weet niet of je instellingen manueel kan instellen.
    Mocht dit mogelijk zijn, zou ik je aanraden om het diafragma verder dicht te knijpen (er is ruimte genoeg qua sluitersnelheid) om aldus een grotere scherptediepte te krijgen.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Voor te beginnen welkom bij de beginners.
      Ben zelf ook een beginner. Eentje met een compactcamera.
      Vind de eerste best mooi was misschien spannender geweest als je nog verder door de knieën was gegaan, dan had je nog meer het beeld ingetrokken geworden.
      De tweede zou al veel geholpen zijn als je de horizon zou rechtzetten.
      Is een kleine tutorial van ergens in deze forums. Ben even kwijt hoe het ook al weer moest probeer maar eens met zoekfunctie.

Verder veel succes met je beginnende hobby.

groetjes Slimpie