De foto 's werden eergisteren genomen. Het was de eerste keer dat ik op stap ging met mijn nieuwe 40D. Ik had eerder nog nooit met een reflex getrokken. Locatie: de Leie, in de buurt van Ploegsteert. Lens: Bigma.
Exif:
ISO: 1600
Belichting: 1/1250 sec
Diafragma: f/14.0
Brandpuntsafstand: 500mm
Ik gebruik een statief.
Exif:
ISO: 640
Belichting: 1/500 sec
Diafragma: f/9.0
Exif:
ISO: 800
Ik vrees dat ik vooral bij de eerste foto beter een lagere ISO-waarde had gekozen om minder ruis en meer kleurdiepte te hebben. Ik moet ook nog bekijken of ik deze foto's (die geresized werd door Picasa) beter kan verscherpen. De orginele foto's zijn scherper. Ik kan natuurlijk via bdsizer gaan resizen en zelf FTP'en, maar dat is een stuk omslachtiger dan via Picasa werken...
Graag jullie opbouwende kritiek, want van vogelfotografie heb ik helemaal nog geen kaas gegeten.
Exif:
ISO: 1600
Belichting: 1/1250 sec
Diafragma: f/14.0
Ik gebruik een statief.
Exif:
ISO: 640
Exif:
ISO: 800
Ik vrees dat ik vooral bij de eerste foto beter een lagere ISO-waarde had gekozen om minder ruis en meer kleurdiepte te hebben. Ik moet ook nog bekijken of ik deze foto's (die geresized werd door Picasa) beter kan verscherpen. De orginele foto's zijn scherper. Ik kan natuurlijk via bdsizer gaan resizen en zelf FTP'en, maar dat is een stuk omslachtiger dan via Picasa werken...
Graag jullie opbouwende kritiek, want van vogelfotografie heb ik helemaal nog geen kaas gegeten.
Comment