Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn labrador en bordeauxdog

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn labrador en bordeauxdog

Hier enkele eerste foto's met mijn nieuwe camera Canon EOS 40D
    Moet nog veel oefenen en leren, maar had graag jullie mening en advies,
    zodat ik een idee heb wat ik kan veranderen/verbeteren...

1.
    Sluitertijd: 1/256 sec.
    Lensopening: F/11,3
    Focuslengte: 59mm
    F-nummer: F/11
    Belichtingstijd 1/250 sec.
    ISO 400

2.
    Sluitertijd: 1/332 sec.
    Focuslengte: 81mm
    Belichtingstijd 1/320 sec.
    ISO 400

3.
    Sluitertijd: 1/256 sec.
    Focuslengte: 72mm
    Belichtingstijd 1/250 sec.
    ISO 400

Re: Mijn labrador en bordeauxdog

Hoi,
    Ik ben ook maar een beginneling, maar hier op het forum heb ik geleerd dat het onderwerp het best niet centraal op de foto staat, vooral voor foto 1 zou dat een grote verbetering zijn.
    De foto's mochten misschien iets scherper zijn, maar hoe je dat het best doet, zal een meer ervaren lid u beter dan mij kunnen uitleggen.

Voor de rest mooie foto's en welkom op het forum

mvg
    Gino

ps ; blijven posten en tips vragen, je zal zien dat je veel zal bij leren

Comment

Mooie honden en ook een mooie camera.
      Nu ook zorgen dat je van beide het beste brengt.

1. Scherpte:
      Een normale foto is vele malen groter dan de 900 pixels dan je hier mag plaatsen.
      Je moet dus je foto gaan verkleinen en daarbij moet je rekening houden dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
      Als een foto verkleind wordt, om bv. op het forum te plaatsen, moet er wel weer een onscherpmasker toegepast worden om hem ook weer scherp te krijgen.
      Het is daarom handig hiervoor een goed programma te gebruiken (verkleinen en verscherpen). De meeste hier op het forum gebruiken BDSizer. Dit een gratis programma, onder Windows, en dat kun je hier vinden.

Nadat de foto verkleind is tot 900 pixels, kun je deze op het forum plaatsen.
      Ik zou zeggen probeer het eens uit, kost ja geen geld.

2. Compositie:
      Bij honden moet je zorgen dat je ze fotografeerd van oog hoogte d.w.z. dat je zelf door de knieen moet gaan. Tevens moet je opletten dat de schaduw van jezelf niet in beeld komt (foto 1).

Voor de rest lekker veel oefenen dan worden de foto's vanzelf beter.
      mvg
      antoine200

Comment

Welkom op het forum en een goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens, ik denk dat we nog veel goede foto's zullen gaan zien in de toekomst.
        Ik heb de eerste wat veranderd om te laten zien dat wat meer uit het midden spannender is en verder iets verscherpt op de ogen.
        Als je het niet goed vindt haal ik hem weer weg.
        Probeer bij dieren altijd scherp te stellen op de ogen dan spreekt de foto meer.

Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

zoals al gezegd, scherpte op de ogen
          (ik vermoed dat je autofuc gebruikt hebt
          op de 3e foto vind ik de achtergrond wat rommelig.
          maar je hebt 2 mooi honden, ga zeker eens terug, of op een andere locatie!
          de foto's op zich vallen best wel mee
          misschien eens iets lezen voer de gulde snede? (gaat over niet centraal plaatsen van onderwerpen e.d.), maar er is nog zo ene regeltje, ong hetzelfde, maar het ontgaat me even

nog veel succes!
          (ps; ben zelf ook maar beginner, en weet goed genoeg dat je niet aan alles denkt, maar dat leer je door fouten, net zoals ik dat al deed hier!)
          No rules. Great shots.
          -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prieckaerts Bekijk bericht
            Welkom op het forum en een goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens, ik denk dat we nog veel goede foto's zullen gaan zien in de toekomst.
            Ik heb de eerste wat veranderd om te laten zien dat wat meer uit het midden spannender is en verder iets verscherpt op de ogen.
            Als je het niet goed vindt haal ik hem weer weg.
            Probeer bij dieren altijd scherp te stellen op de ogen dan spreekt de foto meer.

Ik begrijp wat je wil zeggen met het minder centraal plaatsen
            van het onderwerp. 'k Vind je bewerking goed gedaan.
            Van mij mag 't best blijven staan!
            De ogen die scherper gemaakt zijn is ook goed gedaan!

Even een vraagje... het croppen waarover jullie het vaak hebben.
            Zoals je hebt gedaan om de schaduw weg te krijgen..
            Ik heb gemerkt dat ik via mijn toestel ook kan croppen, maar denk niet
            dat ik via toestel al kan opslaan. Dat moet je, neem ik aan, best via een fotobewerkingsprogramma doen? Ik gebruik paint shop pro X2.
            Veranderen jullie nadien dan de grootte van jullie foto's terug naar het
            oorspronkelijke formaat? Of toch ongeveer?

Comment

Zeer leuke foto's 1&2... lijkt mij een mooie omgeving om foto's te trekken. Bij foto 3 vind ik het wel spijtig dat je de snoet van de Bordeauxdog niet ziet.

Comment

Ik gebruik photofiltre studio.
                Ik kies het formaat van de foto wat ik wil hebben, maak de uitsnede en zorg dat die even groot wordt als het voorheen gekozen formaat.
                Nu probeer ik zo te fotograferen dat er nog maar minimaal iets aan een foto gedaan moet worden.
                Croppen met het toestel doe ik niet, ik gebruik veel oude analoge prime lenzen en beweeg dus meestal iets voor of achteruit.
                Op de pc doe ik de rest.
                Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Working...
                X