Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug van weggeweest...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Terug van weggeweest...

Door omstandigheden langdurig weggeweest en weinig foto's genomen, maar hopelijk komt er snel terug verandering in...

Onze poes Spiroe, foto genomen tijdens de eerste sneeuwval.
    Geen exif info

F-stop 7,1 - Exp. time 1/320 - Iso 100 - Focal Length 150 mm - Max aperture 4 - Contrast Hard - White balance manual.

Vorige zaterdag met de dochter naar Kortenberg, naar de vliegtuigen gaan kijken. Hierbij het resultaat. Laat nu net de challenge voorbij zijn met de evenwijdige lijnen... Tja te laat gezien

F-stop 4,5 - Exp. time 1/640 - Iso 100 - Focal Length 40 mm - Max aperture 4 - Contrast Normal - White balance auto.

Greetz
    Last edited by Sugarbabe; 2 maart 2008, 09:21. Reden: Alle feedback over de foto's is welkom :)
    Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
    The Sky is not the limit... the ground is..

Re: Terug van weggeweest...

Hoi, welkom terug...

En dan nu het slechte nieuws...
    - foto 1 is verkeerd scherpgesteld. Scherpte zit op het muurtje vooraan. Enkelveldsscherpstelling kiezen, met een klein scherpstelveld, ook voor portretten van dieren. Standpunt kan me ook niet echt bekoren. Plat op de buik, of de poes op tafel, is veel leuker.

Het goede nieuws...
    - foto 3 is niet 100% scherp, maar 't valt wel mee. Muggenzifterij : Het is jammer dat de staartklep door de vleugel doorsneden is.

- foto 2 vind ik ééntje waar weinig op aan te merken valt. Bijna helemaal centraal (bijna onmogelijk om 100% hetzelfde te hebben) en een mooie diepgang. Je wordt de diepte in gevoerd door de lijnen. Scherpstelling, op de eerste palen die er volledig op staan, vind ik heel goed gekozen. Geslaagd dus.

Comment

Re: Terug van weggeweest...

bij die foto met de lichtbakens vind ik het contrast van de gele palen met de blauwe lucht best wel knap (wel nog een beeeeetje scheef getrokken, of de palen zijn natuurlijk allemaal scheef gezet )

spijtig van de net wazige poes (moet wel opletten wat ik hier vertel over poezen, met zo'n naam als de mijne), spirou was precies wel gefocused , nog leuker is het als ze in jachthouding (sluipend) zijn of zo

bij het vliegtuig vind ik het onderwerp beetje banaal, het is geen speciaal vliegtuig, niet superscherp, geen speciale wolken of zo...

de groeten

Comment

Working...
      X