Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De foto's zijn scherp waar ze scherp moeten zijn, en je laat je onderwerp er beter uitkomen door het kleurrijk te maken. Kleuren zijn m.i. ook goed.
Naar compositie toe, vind ik op beide foto's het onderwerp ietwat te centraal staan. Bij de eerste gebruik je goed die balk om naar het onderwerp te voeren, maar ik vind daar het onderwerp te veel bedekt, door het wegkijken en de hand. Bij de tweede vind ik de kijkrichting heel goed. Beide ogen zichtbaar, toch detail er in, hoewel ze in de schaduw zitten, het licht dat zachtjes op de haren valt. Een goeie dus.
Als iemand opzij kijkt, is het aangewezen om in die richting veel ruimte te geven, wat je ook doet, maar door er achter te veel ruimte te laten, ga je er ook achter willen kijken, wat niet de bedoeling is, omdat het dan onrustiger kijken is. Ik zou bij beiden achteraan (als je de verhoudingen wil behouden ook onder- en bovenaan) een stukje afdoen.
De eerste foto kan me niet zo bekoren, geen oogkontakt, te centraal en vind de achtergrond te veel storen.
De tweede foto daarentegen vind geslaagd. Compo ligt voor mij goed, mischien een stukje links maar dan heel het kapje van de trui eraf.
Belichting ok
Comment