Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Knappe compo hoor, maar was HDR echt nodig?
Ben er niet tegen maar als DIE foto's van u gezien hebt dan weet je dat je het hier best zonder HDR had gekund.
Zalig beeld, een foto die ik zelf had willen maken.
Heb zelf niet genoeg ervaring met de HDR om de techniek te beoordelen, maar volgens mij eerder uit artistieke overweging toegevoegd ipv noodzaak. Voor mij werkt het wel.
Neen, was niet echt nodig, heb deze ook op verschillende manieren bewerkt, en vond deze persoonlijk er als beste uitkomen... zal wel iets met verschil in smaak te maken hebben zeker..?
Qua HDR vind ik persoonlijk de iets minder grijzige getonemapte (hoe schrijf je dat?) mooier. Herinner je je die spierwitte villa's uit de serie Miami Vice? Mooi zuiver wit in beeld gebracht vanuit aparte beeldhoek. Dit gebouw en beeldhoek doet me daaraan denken, maar het gebouw is niet van die zuiverheid vanwege de specifieke tonemapping: ietwat te duister. Ik vermoed dat het manueel in elkaar mengen van de verschillende bracketing belichtingen een veel zuiverder resultaat zou opleveren. Mooie shot, bewerking niet m'n ding.
@Fibonacci, ondertussen heb ik de foto al een paar maal zonder HDR bewerkt, en je hebt gelijk… het gebouw op zichzelf had voor mijn gevoel iets te weinig structuur, zodat het origineel naar mijn gevoel te saai wordt, vandaar dit probeersel in HDR
Knappe compo hoor, maar was HDR echt nodig?
Ben er niet tegen maar als DIE foto's van u gezien hebt dan weet je dat je het hier best zonder HDR had gekund.
Comment