Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Volgens een (engelstalig forum)vriend van mij, die in Wells woont:
the Vicar's Close in Wells is the oldest, longest medieval street in Europe (zou dus de oudste, langste middeleeuwse straat in Europa zijn).
Ik weet trouwens van dezelfde kerel dat vroeger al de 'Vicars' (vergelijk met onze priesters) van de nabij gelegen kathedraal hier hun verblijf hadden. Nu worden de huizen betrokken door (beurs)studenten die aan de locale muziekuniversiteit studeren.
Doet me er naar verlangen nog eens door zo een oude Britse stad te kuieren en
's avonds een lekkere Guinness te drinken in zo een typische pub waar dan ook nog eens een plaatselijk bandje aanwezig is om ons te laten genieten van hun muziek.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
mooi ook de compo.
doet me een beetje aan de Beatles denken en Liverpool.
grt,bouk.
nog even een weetje:
de kleinste/kortste straat.
Nr 9: Ebenezer Place. In Schotland is een straat die slechts 2,06 meter (6,8 ft) lang is. Er staat slechts één huis in de straat; Ebenezer Place 1 (gebouwd in 1883).
Lijkt me zo Brits als marmelade. En meer schouw dan gevel. Doet me denken aan die enig
mooie film: A Long Day Closes, die helaas niemand gezien heeft. Mooi hoor Les.
Dank aan iedereen die deze plaat wist te waarderen. Is inderdaad zo Engels als marmelade on toast, maar al veel ouder dan b.v. Coronation Street. Ik schrijf boven dat dit de langste middeleeuwste straat zou zijn (en Bouk haalt nog een leuk detail aan over de kortste straat ), maar ik heb de straat helaas niet in z'n volle lengte kunnen fotograferen, wegens vuilnisbakken en zelfs mensen, achter mij. Ik ben de straat ingewandeld, en gewacht tot er niemand meer in beeld was. Niets moeten wegshoppen, alleen die schoorstenen wat moeten rechttrekken.
Ik ga zeker achter die Long Day Closes aan, doudeke. Ben een filmfanaat, maar die titel doet geen belletje rinkelen.
PS. Zou het The Long Day Closes kunnen zijn? A Long Day Closes lijkt een song...
Comment