Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heel mooi.
Eén heel klein stapje naar rechts en je had een perfecte symmetrie gehad.
Daar lijkt het wel op maar, geloof mij, hij is "uitgemeten". Ik ben zelfs terug geweest omdat ik zelf ook dacht dat ik fout zat maar dit is vaak een probleem met dit soort oude gebouwen. De meet- en bouwmethodes van die tijd zijn niet zo nauwkeurig als wij graag zouden willen en soms heb je afwijkingen tussen links en rechts, boven en onder enz. Als je hem richt op de onderkant van het middelste venster dan zou hij eigenlijk iets naar links moeten kiepen; kijk je dan naar de balustrade aan de onderkant dan moet hij iets naar rechts.
Dus, je lijkt gelijk te hebben maar het is verd... moeilijk om hier een perfecte symetrie van te maken. Het gebouw is gewoon niet symetrisch.
Daar lijkt het wel op maar, geloof mij, hij is "uitgemeten". Ik ben zelfs terug geweest omdat ik zelf ook dacht dat ik fout zat maar dit is vaak een probleem met dit soort oude gebouwen. De meet- en bouwmethodes van die tijd zijn niet zo nauwkeurig als wij graag zouden willen en soms heb je afwijkingen tussen links en rechts, boven en onder enz. Als je hem richt op de onderkant van het middelste venster dan zou hij eigenlijk iets naar links moeten kiepen; kijk je dan naar de balustrade aan de onderkant dan moet hij iets naar rechts.
Dus, je lijkt gelijk te hebben maar het is verd... moeilijk om hier een perfecte symetrie van te maken. Het gebouw is gewoon niet symetrisch.
Groeten, Bert
Kijk eens waar je lamp hangt.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Ik vind de foto + bewerking wel geslaagd.
Als ik naar de 3 lampen kijk, heb ik ook de indruk dat je een tikje naar rechts mocht. Maar die lampen hangen ook niet altijd juist (heb ik al gemerkt).
Comment