Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een stijve nek...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een stijve nek...

ik vind het toch een heel knappe plaat hoor
    eos 600 d
    lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Iedereen bedankt voor de handige tips.
      @Francis,

als ik jou versie bekijk dan heb ik toch mijn bedenkingen omdat de hele koepel is vervormd.
      Waar het over gaat is dat je zoals hier al aangehaald is dat je juist onder het center punt van de koepel moet staan anders heb je geen goeie symmetrie.
      Als je naar de onderste ramen kijkt zie je 1 kozijn meer in de onderste ramen in vergelijking met de bovenste.
      Dit komt omdat ik niet juist onder de koepel sta en met de brandpunt afstand op 17 mm wat niet echt makkelijk is. Je krijgt er het gevoel door dat je wel echt recht eronder staat maar wanneer je maar 1 stap uit de center staat dan heb je een probleem.Als je dan een crop gaat doen dan zie je pas echt hoever hij uit de haak is.
      Met een groter brandpuntsafstand en eventueel een vergroot eyecap zou dit eventueel handiger zijn om je positie te bepalen.
      Bij deze opname moest ik gewoon een metertje naar voor zijn gestapt en had hij beter geweest.
      Das een les voor volgende zondag wanneer we met de club naar Antwerpen gaan voor een shoot.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Iedereen bedankt voor de handige tips.
        @Francis,

als ik jou versie bekijk dan heb ik toch mijn bedenkingen omdat de hele koepel is vervormd.
        Waar het over gaat is dat je zoals hier al aangehaald is dat je juist onder het center punt van de koepel moet staan anders heb je geen goeie symmetrie.
        Als je naar de onderste ramen kijkt zie je 1 kozijn meer in de onderste ramen in vergelijking met de bovenste.
        Dit komt omdat ik niet juist onder de koepel sta en met de brandpunt afstand op 17 mm wat niet echt makkelijk is. Je krijgt er het gevoel door dat je wel echt recht eronder staat maar wanneer je maar 1 stap uit de center staat dan heb je een probleem.Als je dan een crop gaat doen dan zie je pas echt hoever hij uit de haak is.
        Met een groter brandpuntsafstand en eventueel een vergroot eyecap zou dit eventueel handiger zijn om je positie te bepalen.
        Bij deze opname moest ik gewoon een metertje naar voor zijn gestapt en had hij beter geweest.
        Das een les voor volgende zondag wanneer we met de club naar Antwerpen gaan voor een shoot.
        yep, dat is het, goed geanalyseerd.
        daarom heeft een trucje uithalen hier niet veel zin, omdat wat in eerste instantie niet op de foto staat, je er in dit geval ook niet bij kan maken (de ramen).
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik krijg daar ook een stijve nek van ,
          maar als jullie die foto's nemen en ik kan ze bekijken op de laptop
          heb ik geen last meer van stijve nek haha
          zijn moeilijke foto's om te nemen
          mooi shoot!
          grt
          steve

Comment

Ik vind het een hele hele mooie foto. En als je met de club gegaan bent, mag je de perfecte foto ook eens posten. Aub?
            Nog eventjes dit. Ik heb een maand of twee geleden een Canon 60D gekocht. Vanwege het kantelbaar scherm. Dan kan je precies zien hoe het zit en heb je nog rasterlijnen ook, als je wil.
            Nu nog sparen voor een haarscherpe lens.
            Groetjes,
            Xavier
            Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
            Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
            Laat de commentaren maar komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
              Ik vind het een hele hele mooie foto. En als je met de club gegaan bent, mag je de perfecte foto ook eens posten. Aub?
              Nog eventjes dit. Ik heb een maand of twee geleden een Canon 60D gekocht. Vanwege het kantelbaar scherm. Dan kan je precies zien hoe het zit en heb je nog rasterlijnen ook, als je wil.
              Nu nog sparen voor een haarscherpe lens.
              Groetjes,
              Xavier
              Ik heb geen hulplijnen op mijn oude 1Ds dus doe ik het altijd met de natte vinger..
              Het enige wat helpt is een goed positie t.o.v het middelpunt van de koepel en dan afdrukken en meerdere opnames maken zodat je echt wel het middelpunt hebt.
              Zal eens kijken of het Zondag gaat lukken...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
              X