Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel in contrast

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brussel in contrast

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
    Ken die wijk zeer goed, en geloof me, behalve misschien wat met de belichtingen en de lucht te spelen is er aan deze foto niet veel gebeurd, die gebouwen staan effectief zo tegenover elkaar enzo...
    Bedankt Biohazard79
    Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
    http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Syndromeda Bekijk bericht
      Ok, ik ben al lang bezig met fotografie maar nog maar net met digitale bewerking, dus als je dit ondermaats noemt heb ik graag wat tips zodat ik me op dat vlak kan verbeteren.
      Zo gaan we er komen...
      Dank en vr. gr.
      Nogmaals prachtige foto maar met die lucht klopt het niet, het doorschijnende glas van het kantoorgebouw zou toch dezelfde toon moeten hebben als de lucht (ik ken het gebouw) of zie ik dat verkeerd. De lucht rond het stukje gebouw op de achtergrond (tussen oud en nieuw lijkt me ook slordig geselecteerd, wat in feite afbreuk doet aan zo'n prachtige foto). Hoe het nu wel moet lijkt me niet gemakkelijk, daar zou ik ook niet onmiddelijk een oplossing voor weten. Mijn Ps kennis is om zoiets op te lossen niet toereikend.
      Heb je waarschijnlijk de lucht niet correct of overal geselecteerd en dan verdonkert met niveaus bv.? Ik weet het ook niet, als je de lucht selecteerd dan moet je toch ook de lucht in het doorschijnende glas selecteren? Hoe doe je dat? Misschien dat iemand het antwoord weet??
      Groeten Sensor

Comment

Net een iets nauwkeurigere bewerking geplaatst - zie boven - graag commentaar en meer tips
        Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50

Comment

Qua cadrage en compo zit dat allemaal goed, ga eens terug met ander weer zou ik zeggen. Soms heb je van die luchten die je onmogelijk goed krijgt. Foto is voor mij.

Comment

Het idee en de compositie zijn goed, maar de montage oogt zeer amateuristisch.

Groeten
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
              Het idee en de compositie zijn goed, maar de montage oogt zeer amateuristisch.

Groeten
              Het is GEEN montage, dat heeft de TS en een andere bijdrager al mee gegeven. Je mag dat amateuristisch vinden maar krek dezelfde opname is perfect mogelijk.

Comment

Toch wel een beetje waanzinnig vindt ik, je ontdekt een situatie waar oud en nieuw over elkaar staan, maakt hier een opname van en je wordt ermee geconfronteerd een montage te hebben gemaakt!

Comment

Toch wel een beetje waanzinnig vindt ik, je ontdekt een situatie waar oud en nieuw over elkaar staan, maakt hier een opname van en je wordt ermee geconfronteerd een montage te hebben gemaakt!
                  Niet te zwaar aan tillen, iedereen mag hier zijn mening kwijt.
                  Uw stijl van fotograferen vind ik heel goed en de bewerking zal wel volgen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Niet te zwaar aan tillen, iedereen mag hier zijn mening kwijt.
                    Uw stijl van fotograferen vind ik heel goed en de bewerking zal wel volgen.

Grtz, RF
                    Bedankt Red Falcon, morgen vertrekken we voor een weekje Marrakech en hoop vandaar mooi werk mee te brengen.

Comment

Bedankt Red Falcon, morgen vertrekken we voor een weekje Marrakech en hoop vandaar mooi werk mee te brengen.
                      Oei dat belooft, als je ziet wat Dama daar voor moois allemaal al van heeft gepost.

Comment

Working...
                      X