Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Qua compo is dit voor mij zeker een voltreffer.
De lucht is al veel beter, maar toch nog niet 100%.
Ik zou die bewerken in een aparte laag.
(Ben nogal streng, maar 'k vind dat uw foto's het waard zijn.)
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Qua compo is dit voor mij zeker een voltreffer.
De lucht is al veel beter, maar toch nog niet 100%.
Ik zou die bewerken in een aparte laag.
(Ben nogal streng, maar 'k vind dat uw foto's het waard zijn.)
Grtz, RF
DE lucht en de gebouwen zijn al in aparte lagen bewerkt (zelfs de beide gebouwen zijn apart bewerkt). Misschien kan ik de lucht enkel in Z/W bewerken zoals ik net op 'het EU-gebouw' gedaan heb.
Gr.
DE lucht en de gebouwen zijn al in aparte lagen bewerkt (zelfs de beide gebouwen zijn apart bewerkt). Misschien kan ik de lucht enkel in Z/W bewerken zoals ik net op 'het EU-gebouw' gedaan heb.
Gr.
Nu was ik net op weg om dit een prachtfoto te vinden en lees ik zoiets.
Ik werk alleen met LR dus snap niet goed hoe dat allemaal werkt met die lagen maar ik vind het een beetje jammer dat we nu moeten gaan twijfelen hoe dicht dit de realiteit nog benadert.
Ik werk alleen met LR dus snap niet goed hoe dat allemaal werkt met die lagen maar ik vind het een beetje jammer dat we nu moeten gaan twijfelen hoe dicht dit de realiteit nog benadert.
Maar toch, nog steeds,
Groeten, Bert
Kijk, als je zo'n foto maakt tegen een grijze lucht, zijn de gebouwen vrij donker. Dus heb ik de gebouwen apart geselecteerd, alsook de lucht en apart de contrasten bewerkt zodat ze allemaal even helder worden. Het zijn geen foto's die over elkaar geplakt zijn, het is één gegeven, twee kanten van de straat omhoog gefotografeerd. Door de gedeeltes apart te selecteren, maak je aparte lagen aan niet meer, niet minder. Elke keer je een bewerking doet in Photoshop, wordt er een aparte laag aangemaakt. Hopelijk wordt het je zo wat duidelijk.
Gr.
Soms zegt men zus, soms zegt men zo... heb daarbij ook bedenkingen Nochtans beoordeel ik steeds een foto zoals ie gepresenteerd wordt, daarbij komt meestal wat creativiteit kijken en dat geeft af en toe een meerwaarde. Deze vind ik een super foto zowel van kleur, compo, inhoud als presentatie
Gr.
Alleszins het proberen waard want bij "EU-gebouw" vind ik het uitstekend gelukt hoor.
Maar laat vooral uw foto's maar komen, het is een plezier om ernaar te kijken, je hebt een heel mooie stijl van fotograferen.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Zeer mooie compo en erg origineel
De bewerking is echter ondermaats te noemen, jammer.
Ok, ik ben al lang bezig met fotografie maar nog maar net met digitale bewerking, dus als je dit ondermaats noemt heb ik graag wat tips zodat ik me op dat vlak kan verbeteren.
Zo gaan we er komen...
Dank en vr. gr.
Maar toch, nog steeds,
Groeten, Bert
Ken die wijk zeer goed, en geloof me, behalve misschien wat met de belichtingen en de lucht te spelen is er aan deze foto niet veel gebeurd, die gebouwen staan effectief zo tegenover elkaar enzo...
Mijn Blog
D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX
Comment