Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Justitiepaleis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Justitiepaleis

    Zalig progje PTLens, volledigsheidshalve erbij zeggen dat het exif nog in de foto moet zitten, anders wordt noch camera noch lens herkent.

    OT: Prachtige foto hoor.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Justitiepaleis

      Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
      Zo kun je dat doen.
      Deze is gedaan met PTlens, zonder enige manuele correctie.
      Progje kun je downloaden en 10 keer gratis gebruiken. Daarna moet je registreren en 25 dollar betalen.
      Je laadt de foto in het programma.
      Progamma herkent de gebruikte lens; je vinkt ton of kussenvormin correctie aan en het programma doet de rest.
      Hiermee kun je ook nog allerlei horizontale en verticale perspectiefvertekeningen corrigeren.
      Lightroom3 heeft dezelfe functies ook.

      Groeten, Bert
      Bert

      Bedankt voor je moeite.
      Heb me zitten blind staren, maar zeg me nu eens waar zie ik het verschil tussen je aangepaste versie en het origineel.
      Of ontgaat er mij iets.

      Grtz

      Louis
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #18
        Re: Justitiepaleis

        Louis,

        kijk naar het centrale vierkant, dat is bij jouw versie ronder (tonvormig dus) dan bij Bert. Ook de hoeken krullen minder op bij Bert.

        Comment


        • #19
          Re: Justitiepaleis

          Mooi, alsof ik op een van die zuilen in de hoek kan staan en naar beneden springen, het
          zwembad in.

          Comment


          • #20
            Re: Justitiepaleis

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Louis,

            kijk naar het centrale vierkant, dat is bij jouw versie ronder (tonvormig dus) dan bij Bert. Ook de hoeken krullen minder op bij Bert.
            Sorry jongens, het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het helaas het verschil niet.
            Misschien even aanduiden met een markering, pijltje of dgl., als het kan.
            Waarvoor dank.
            Wil dat ook zeggen als je met een 10 of 12 mm gaat foto's nemen dat die allemaal moeten bijgewerkt worden, of geven die geen tonvorming?
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #21
              Re: Justitiepaleis

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Wil dat ook zeggen als je met een 10 of 12 mm gaat foto's nemen dat die allemaal moeten bijgewerkt worden, of geven die geen tonvorming?
              Het is te zien, maar ook ik moet er een bril voor opzetten om de verschillen te zien. Ze zijn duidelijk, maar dat maakt de foto op zich niet minder goed.
              Als jij deze perfecte foto niet perfect gemaakt had, had men die perfectionerende software er niet perfect op kunnen toepassen.

              M.a.w een hele, hele goeie.

              Niet elke groothoekfoto heeft bijwerking nodig, maar bij architectuur is het vaak toch aangewezen. Denk je dat DEZE op 17mm zo uit de camera kwam ? No way dat je in groothoek alles recht kan krijgen, maar het oogt vaak wel veel beter als het recht staat.

              In het geval van de foto uit dit draadje, zou ik de moeite niet kunnen doen. De verschillen zijn heel miniem.

              Mvg
              Chris

              Comment


              • #22
                Re: Justitiepaleis

                prachtige symmetrie en top van kleur. Ook nog een intressante discussie bovenop.
                Marsje

                Comment


                • #23
                  Re: Justitiepaleis

                  Knappe symmetrie, knap vastgelegd.
                  Grtjs

                  Comment


                  • #24
                    Re: Justitiepaleis

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Sorry jongens, het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het helaas het verschil niet.
                    Misschien even aanduiden met een markering, pijltje of dgl., als het kan.
                    Waarvoor dank.
                    Wil dat ook zeggen als je met een 10 of 12 mm gaat foto's nemen dat die allemaal moeten bijgewerkt worden, of geven die geen tonvorming?
                    Heylo, ik heb hier nogal wat los gemaakt blijkbaar.
                    Even uitleggen:
                    Op zich is je foto bijna perfect (de helemaal perfecte foto moet ik nog tegenkomen)
                    maar mijn blik (en die is nogal geoefend in architectuurfotografie) viel meteen op de kleine tonvorming en als je dat eenmaal gezien hebt laat het je niet meer los.
                    Mijn corrrectie (of beter die van PTlens) is ook vrij miniem omdat er niet zoveel afwijking inzit.
                    Om op je vraag antwoord te geven over die 10 - 12 mm. Als ik zoiets doe met mijn 10-20 van Sigma en ik stel die in tussen 12 en 18 mm dan zal ik géén vertekening hebben. Doe je zoiets met een 10 mm prime dan heb je waarschijnlijk ook geen vertekening.
                    Dit is een typisch zoomlenzen probleem en zeker met de "ultra" zooms (meer dan 3 keer zoom). Die zullen in de buurt van de uiterste standen altijd een beetje (of meer) vertekening geven.
                    Maak je er geen zorgen om; de foto is prima zoals ie is.

                    Groeten, Bert
                    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                    www.bertofotografie.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Justitiepaleis

                      @ Berto

                      Iets losgemaakt: zeker en vast en zeker zeer goed.
                      Denk dat we door zulke reacties er allemaal wel wat van opsteken en dan hebben we met zijn allen toch weer wat bijgeleerd.
                      We zijn hier toch om elkaar wat advies te geven of bij te sturen.
                      Toch even bijvertellen dat deze is genomen met een 18-105mm van Nikon.

                      Dank voor de reactie.

                      Louis
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Justitiepaleis

                        Eerlijk gezeg, ik zie ook geen verschil hoor. Maar 't is in elk geval een heel knappe foto

                        Comment


                        • #27
                          Re: Justitiepaleis

                          Louis,

                          even een beetje "off topic".
                          Er is al zolang als er zoomlenzen bestaan een ongeschreven wet dat een zoomlens eingelijk niet meer dan 3 x mag zoomen om de vertekening in de hand te houden.
                          De goede "dure" lenzen blijven hier meestal ook wel bij (10-20mm; 24-70; 70-200,...)
                          Dit zijn meestal bij alle merken de betere zooms.
                          Een objectief dat verder gaat (zoals de 18-105, is 6x zoom) zal altijd een zichtbare vertekening hebben naarmate je dichter bij de uitersten van het objectief komt.
                          Niks aan te doen. Dit zou, denk ik, ook voor heel veel geld niet op te lossen zijn.
                          De 18-105 is een prachtlens en ik zou hem zelf er graag bij hebben. Dus houden zo maar af en toe denken aan de beperkingen (die met een goede nabewerking op te lossen zijn)

                          Groeten, Bert
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Justitiepaleis

                            Proficiat met HoF hé
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #29
                              Re: Justitiepaleis

                              Dikke proficiat Louis, 't was een fijne en nu dus ook vruchtbare namiddag.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Justitiepaleis

                                Proficiat met je HOF.
                                Welverdiend.

                                groetjes

                                moniq
                                groetjes, moniq (BD1321BE)

                                A picture paints a thousand words

                                Comment

                                Working...
                                X