Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het is enorm leuk om in de avonduren te fotograferen met al die lichtbronnen met hun eigen kleurtemperatuur. Al die verschillende kleuren geven een fantastisch effect aan avond- en nacht foto's. Wat ik niet snap, is om een foto af te stemmen op een van de lichtbronnen. Alles dat belicht wordt door die ene lichtbron, krijgt dan normale kleuren. Voor mij doet dat afbreuk aan de sfeer van dergelijke opnamen.
Om er nu nog wat -en aan toe te voegen ben ik al rijkelijk laat zie ik.
IK wil toch eens reageren op die opmerking van 'het is een mooi postkaartje, maar niet meer dan dat'. Ik zou zeggen: doe het maar eens. Deze foto is heel evenwichtig opgebouwd, nergens uitgebrand, overal tekening waar je er verwacht, rustige compo die je blik overal mee naar toe neemt. Alsof je er zelf bij zit. En weet je, die postkaarten worden ook door professionals gemaakt hoor. Daar zitten ook weinig fouten in. Maar ja, het is maar een postkaart. Voor mij is de HOF plaats hier zeker verdiend.
net tegen gekomen in de HoF
proficiat met deze pracht plaat
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Bedankt iedereen voor de reacties en felicitaties. Het is een foto waar ik uiteraard zelf ook over tevreden was, anders zou ik hem hier niet posten en niet hangen op het fotosalon van onze club op 60-40 formaat, waar hij, vooral ook door de kwaliteitsvolle afdruk van de lokale fotograaf, nog veel beter tot zijn recht kwam.
Comment