Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
De dijver is idd een plekje waar je bijna altijd fotografen ziet. Op het plekje waar jij stond, en dan 20m verder om de halletoren tussen de trapgevels door te schieten... 200m verder 'achteruit' van dit standpunt op de rozenhoedkaai het meest gefotografeerd plaatsje van Brugge. 's Avonds lopen er idd gigantisch veel statieven met bijbehordende fotograaf rond hier. Leuk om te zien hoe ze eigenlijk bijna allemaal hetzelfde doen. En héél af en toe eens iemand die duidelijk héééél wat anders doet. Als je die dan aanspreekt leer je telkens weer bij.
Maar goed, deze foto mag er meer dan wezen! Postkaartje? Waarom zou dat geen compliment mogen zijn eigenlijk? Zal wel een postkaartje van de duurdere soort zijn dan
Mooi hoor!
waw, ferm, en dat ik er niet ver van woon, typisch voor mensen die er veel lopen of passeren, ze letten niet meer op de schoonheid die er wel degelijk is, mooi opgemerkt en vastgelegd.
Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Aan allen die nog reageerden, bedankt voor het kijken en de reacties. Ik moet toch zeggen dat het wel degelijk een lamp is die boven de torenspits brandt. Ik vermoed dat het iets met de luchtvaart te maken heeft.
Ik maakte rond deze plaats nog enkele plaatjes, maar deze stak er voor mij kop en nek bovenuit. 't Is een mooi hoekje van Brugge, zeker 's nachts.
Ik wou nog even meegeven over kleuren van de foto, dat aan deze foto wat kleur betreft, niets veranderd is. Zelfs in raw is er helemaal niet veel aan de foto veranderd, de highlights en blacks zijn de enige bewerkingen die gebeurden. De enige echte bewerking die gebeurde is een perspectiefcorrectie in photoshop. Op 17mm heb je namelijk vervorming.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Ik moet toch zeggen dat het wel degelijk een lamp is die boven de torenspits brandt. Ik vermoed dat het iets met de luchtvaart te maken heeft.
Tenzij dat heel speciaal die avond wél zo was, staat boven op de torenspit géén lamp. Het eerste lichtpuntje dat losstaat boven de spits is een stukje van de windhaan (ik dacht dat die 4,5m hoog was, maar neem me niet op m'n woord hier) dat licht reflecteerd -vermoedelijk van de spots op de grond. Het tweede puntje, zo'n tien graden hoger (?) moet een toevallige ster zijn...
Ik dacht trouwens ook dat er een (gedeeltelijk?) vliegverbod is boven de brugse historische kern...
Nog een ouwe foto, met een goedkoop aldi-compactje vanuit de slaapkamer:
Comment