Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zeer oud kerkhof (hdr)(niet voor gevoelige kijkers)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zeer oud kerkhof (hdr)(niet voor gevoelige kijkers)

Super

Grtz

Jotto
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Ik volg hierin.
      prachtige reeks idd, maar ik volg zeker niet in het openschuiven. Er is namelijk een (belangrijke) regel voor zuivere urban fotografen: "Take nothing but pictures, leave nothing but footsteps."
      In mijn ogen wil dat zeggen dat je om binnen te raken niets kapot mag maken, maar ook dat je niets mag manipuleren om je prentjes mooier te maken. En de kist openschuiven valt onder het laatste....
      Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
        prachtige reeks idd, maar ik volg zeker niet in het openschuiven. Er is namelijk een (belangrijke) regel voor zuivere urban fotografen: "Take nothing but pictures, leave nothing but footsteps."
        In mijn ogen wil dat zeggen dat je om binnen te raken niets kapot mag maken, maar ook dat je niets mag manipuleren om je prentjes mooier te maken. En de kist openschuiven valt onder het laatste....
        je hebt helemaal gelijk, sorry.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
          Toch ontroerend soms; het idealisme van de jeugd
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            leuke reeks al ist HDR me iets te overdreven.
            ga voor de laatste, al had je de deksel van de kist een beetje open mogen schuiven.
            grt,bouk.
            nee nee bouk daar blijf ik vanaf
            bedankt allen voor de reactie's
            mvg rohnny
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

Comment

een mooie reeks Wanka

Comment

Knap werk Rohnny; vooral 2 en 3...

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  leuke reeks al ist HDR me iets te overdreven.
                  akkoord.
                  Deze beelden zouden zelfs beter af zijn zonder hdr.
                  maar ja dat is misschien een kwestie van smaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Toch ontroerend soms; het idealisme van de jeugd
                    Zeg wel... soms lijkt het de omgekeerde wereld: vroeger waren het de ouderen die de 'moraalridders' waren en en wij de snotaapkes zonder scrupules. Nu zou je nog ferm onder je dak krijgen van de jonge gasten!

Haal de Witte terug en laat hem die foto maken!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

helemaal niets met idealisme te maken hoor, maar mooie gemaakte plaatjes maken is makkelijk. Ze zien in een omgeving al een héél stuk moeilijker.
                      Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Ik bekeek de foto's en was onder de indruk.
                        Mooi bewerkt, de details en doortekeningen middels de bewerkingen erg goed opgehaald.
                        Maar daardoor wel een iets andere sfeer gevende als er op dat kerkhof heerst lijkt me.
                        Maar zeker erg mooie foto's
                        Een openstaande deur binnen kijken en fotograferen.
                        Op zich en in eerste reactie op deze foto's niks mis mee.
                        Maar tot zover voor mij persoonlijk wel de grens van het haalbare en voor mijn gevoel ook het toelaatbare.

Off topic;
                        Gewoon redenerende vanuit mijn gevoel hoe ik zou reageren als mijn moeder of vader of kind daar zou liggen? , had ik zeer waarschijnlijk de deur dicht gedaan.
                        Wie weet trof je net een moment aan waarin de graven beheerder even was pauzeren voordat hij de een of andere klus moest doen voor een begrafenis van de metgezel of familielid van morgen ?
                        Piëteit naar de overledene heeft overigens niets met leeftijd te maken.
                        We zijn allemaal fotograaf. We willen waarnemen en weergeven.
                        We hebben wel een enorme verplichting hierin die we ook vrijwillig moeten willen aangaan.
                        De verplichting om de gefotografeerde natuur ongestoord te laten en respect te tonen voor de gefotgrafeerde modellen en onderwerpen is inherent aan het in vrijheid kunnen blijven fotograferen.
                        We hebben het hier namelijk niet over een archeologische opgraving.
                        Het gevaar is dat we anders nog meer verstikkende wetgevingen en regelgevingen kunnen veroorzaken.
                        En dan mogen we voor we het weten helemaal niets meer zonder vergunningen of getekende instemmingen.
                        Deze foto "mocht genomen worden" omdat "de deur toch open stond" geeft toch stof tot nadenken.
                        Met deze foto lijkt op het eerste oog dus niets mis mee.
                        Een stap verder, zoals gesuggereerd ? Neen, hoe kun je dat zelfs ook maar suggereren ?
                        Begrijp goed dat ik deze foto prima vind en TS zeker niet op de een of andere wijze nawijs of zo.
                        Alhoewel ik de deur had dicht gedaan, acht ik over deze foto een genuanceerde contemplatie en een beschaafde discussie zeker zinvol.
                        Hoe ver mogen we dus gaan als er ook een zekere gelegenheid wordt geboden ?
                        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                          Ik bekeek de foto's en was onder de indruk.
                          Mooi bewerkt, de details en doortekeningen middels de bewerkingen erg goed opgehaald.
                          Maar daardoor wel een iets andere sfeer gevende als er op dat kerkhof heerst lijkt me.
                          Maar zeker erg mooie foto's
                          Een openstaande deur binnen kijken en fotograferen.
                          Op zich en in eerste reactie op deze foto's niks mis mee.
                          Maar tot zover voor mij persoonlijk wel de grens van het haalbare en voor mijn gevoel ook het toelaatbare.

Off topic;
                          Gewoon redenerende vanuit mijn gevoel hoe ik zou reageren als mijn moeder of vader of kind daar zou liggen? , had ik zeer waarschijnlijk de deur dicht gedaan.
                          Wie weet trof je net een moment aan waarin de graven beheerder even was pauzeren voordat hij de een of andere klus moest doen voor een begrafenis van de metgezel of familielid van morgen ?
                          We zijn allemaal fotograaf. We willen waarnemen en weergeven.
                          We hebben wel een enorme verplichting hierin die we ook vrijwillig moeten willen aangaan.
                          De verplichting om de gefotografeerde natuur ongestoord te laten en respect te tonen voor de gefotgrafeerde modellen en onderwerpen is inherent aan het in vrijheid kunnen blijven fotograferen.
                          We hebben het hier namelijk niet over een archeologische opgraving.
                          Het gevaar is dat we anders nog meer verstikkende wetgevingen en regelgevingen kunnen veroorzaken.
                          En dan mogen we voor we het weten helemaal niets meer zonder vergunningen of getekende instemmingen.
                          Deze foto "mocht genomen worden" omdat "de deur toch open stond" geeft toch stof tot nadenken.
                          Met deze foto lijkt op het eerste oog dus niets mis mee.
                          Een stap verder, zoals gesuggereerd ? Neen, hoe kun je dat zelfs ook maar suggereren ?
                          Begrijp goed dat ik deze foto prima vind en TS zeker niet op de een of andere wijze nawijs of zo.
                          Alhoewel ik de deur had dicht gedaan, acht ik over deze foto een genuanceerde contemplatie en een beschaafde discussie zeker zinvol.
                          Hoe ver mogen we dus gaan als er ook een zekere gelegenheid wordt geboden ?
                          beste irenas zeker niet het geval dat de beheerder pauzeren was
                          heb van dit kerkhof al meerdere topics gestart het kerkhof is gewoon zeer oud en in slechte staat alle graven zijn bijna ingevallen
                          dus zie ik geen onheil in het plaatsen van deze foto
                          als je nog meer opmerkingen heb hierover pm me maar dan zal ik je dit wel eens heel duidelijk maken en uitleggen
                          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                          *BD1034BE

Comment

Mooie reeks,knappe locatie, je moet ze maar weten zijn he!
                            So much to do, so little time !
                            http://franky289.fotopic.net/

Comment

prachtige reeks ook hier voorkeur voor 2 & 3
                              Indd. moet dat nogal schrikken zijn als je een kist zomaar ziet liggen ...
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Beste Rohnny,

Een zeer indrukwekkende reeks foto's.

Echt iets om even bij stil te staan....., en mooi weergegeven!!

Bedankt!!
                                Groet,
                                Paul

Comment

Working...
                                X