Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Montecatini Alto
Collapse
X
-
-
Re: Montecatini Alto
Als je de witbalans aanpas wordt je foto aangenamer volgens mij. De blauwe zweem komt door het daglicht. Als je dit daglicht als neutraal beschouwt (pipetje nemen in PS) is die weg. Natuurlijk wordt het kunstlicht dan nog geler maar dit zal meer de realiteit benaderen. En een "warmer" gevoel geven ;-)Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk berichtAls je de witbalans aanpas wordt je foto aangenamer volgens mij. De blauwe zweem komt door het daglicht. Als je dit daglicht als neutraal beschouwt (pipetje nemen in PS) is die weg. Natuurlijk wordt het kunstlicht dan nog geler maar dit zal meer de realiteit benaderen. En een "warmer" gevoel geven ;-)
Toch wel een mooieNikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Comment
-
Re: Modellendag Oostende
Ieder zijn lievelingskleur hé Control-Z... Die van mij is zwart maar daarom moeten mijn foto's nog niet uitzien als een opname van negers in de nacht :-)Last edited by Robo; 16 juli 2008, 12:31.Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één
Comment
-
Of in PS een nieuwe laag creeren met "selective color". "Blue" selecteren en schuifschakelaar "black" naar 0 schuiven. Het blauw wordt dan witter en de andere kleuren blijven onveranderd. Alles een kwestie van smaak natuurlijk.
Comment
-
Comment