Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Befaamde kranen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Befaamde kranen

    Hallo,
    eindelijk vakantie en dus nog eens tijd om foto's te gaan trekken. Ben naar de haven van antwerpen geweest op zoek naar de befaamde kranen aan de hangars van ATV. Het was niet zo makkelijk (had tegenlicht) maar heb toch een klein aantal mooie foto's kunnen trekken. Waaronder de volgende.


    Hopelijk vinden jullie hem wat...
    Dank bij voorbaat.
    Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

  • #2
    Re: Befaamde kranen

    Ik vind hem heel wat. Die kranen lijken wel een soort alien-achtige wezens.
    Mijn enige negatieve commentaar : je had hem misschien beter in portretstand
    genomen, dan had je bovenaan de kranen wat meer ruimte en waarschijnlijk
    ook meer weerspiegeling. Toch heel knap gedaan hoor.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

    Comment


    • #3
      Re: Befaamde kranen

      mooie zw w omzetting. De vignetage maakt het ook heel sterk. I like it.
      Spijtig dat ie niet helemaal recht staat en dat er een stukske kraan is afgeknipt.
      Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

      Comment


      • #4
        Re: Befaamde kranen

        Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
        Ik vind hem heel wat. Die kranen lijken wel een soort alien-achtige wezens.
        Mijn enige negatieve commentaar : je had hem misschien beter in portretstand
        genomen, dan had je bovenaan de kranen wat meer ruimte en waarschijnlijk
        ook meer weerspiegeling. Toch heel knap gedaan hoor.
        Bedankt voor de commentaar. Ik ga een van de komende weken/dagen nog eens terug en zal dan eens proberen het te trekken in protretstand. In verband met de weerspiegeling, ik had niets meer gekregen want ik stond aan de rand van de plas.

        Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
        mooie zw w omzetting. De vignetage maakt het ook heel sterk. I like it.
        Spijtig dat ie niet helemaal recht staat en dat er een stukske kraan is afgeknipt.
        Ook bedankt voor de positieve commentaar. Wel een kleine opmerking, het is niet helemaal een zwart-wit omzetting (zie bovenhoeken). Ik heb gewoon de 'situratie' laag gehouden, buiten bij blauw. Ook heb ik de donkere stukken (de zijkanten van de foto) nog donkerder gemaakt wat inderdaad het vignette effect geeft. Aan het recht maken van de foto kan ik nog wel wat veranderen maar dan gaat er nog een stuk van de kraan verloren en nu staat ze er nog net (helemaal) op.
        Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

        Comment


        • #5
          Re: Befaamde kranen

          vind de gekozen uitvoering juist wel mooi, maar alleen effe recht en wat meer ruimte de volgende.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Befaamde kranen

            Ben het eens met de eerste reacties. Een héél knappe foto, maar als je een tweede keer kijkt dan zijn er een paar jammere dingen : niet helemaal recht, kranen en weerspiegeling staan er niet volledig op.
            Maar nogmaals, sfeer in de foto en omzetting zijn prachtig!

            Comment


            • #7
              Re: Befaamde kranen

              Oorspronkelijk geplaatst door codemann Bekijk bericht
              Ben het eens met de eerste reacties. Een héél knappe foto, maar als je een tweede keer kijkt dan zijn er een paar jammere dingen : niet helemaal recht, kranen en weerspiegeling staan er niet volledig op.
              Maar nogmaals, sfeer in de foto en omzetting zijn prachtig!
              Gemakkelijk als ze het voortypen hé. Ik dacht er eigenlijk net zo over. Knap maar net niet volmaakt om subliem te zijn.
              SITE: http://www.xraypictures.be
              FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Befaamde kranen

                Heel mooi, gewoon volgende keer wat meer afstand nemen dan staan ze er volledig op en zeker zorgen dat met je statief erbij dat alles recht staat, want dit is hier echt wel zonde zo scheef.

                Comment


                • #9
                  Re: Befaamde kranen

                  Bedankt voor de vele reacties.
                  Jullie zijn het allemaal over hetzelfde eens (scheef, meer weerspiegeling, volledige kranen) dus ga ik een van de dagen (waarschijnlijk zaterdag) nog eens terug om dit over te doen maar dit keer beter. Ik zal op de aandachtspunten letten. Het enige waar ik op hoop is dat het even goed weer zal worden als toen, maar ik twijfel er aan.
                  Kan altijd eens gaan zien.

                  Nog eens bedankt voor de grotendeels positieve reacties.
                  Groetjes,
                  Tom
                  Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Befaamde kranen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                    Gemakkelijk als ze het voortypen hé. Ik dacht er eigenlijk net zo over. Knap maar net niet volmaakt om subliem te zijn.
                    Alweer akkoord met xray, groeten, odul
                    gegroet, Ludo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Befaamde kranen

                      Hey,

                      het is heel lang geleden dat ik deze topic gestart ben, en ondertussen ben ik eindelijk nog eens terug gegaan om de fouten te herstellen...
                      Ik heb bovenaan een beetje meer plaats gelaten zodat de kranen er volledig opstonden en heb de foto recht gezet.
                      Eens kijken wat jullie er van vinden


                      Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Befaamde kranen

                        Euh dit lijkt mij wel dezelfde foto die enkel iets rechtgezet is.
                        mvg,
                        Ludo V.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Befaamde kranen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                          Euh dit lijkt mij wel dezelfde foto die enkel iets rechtgezet is.
                          En ik dacht dat de mensen de foto's niet gingen vergelijken....
                          Het zijn dus idd 2 dezelfde foto's. De tweede zou een beetje 'beter' moeten zijn. Zou ik wel mogen vragen om de nog andere kleine verschillen (er zijn er nog 2) te zoeken, dan kan ik zien of de foto beter is dan de vorige, of dat de bewerking er niets toe heeft bijgedragen.
                          Dank bij voorbaat
                          Groetjes,
                          Tom
                          Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Befaamde kranen

                            Verdienstelijke poging maar de tweede foto is naar mijn smaak te donker.
                            Bovendien staat ie nog steeds niet recht. Kabel en haak moeten namelijk in een perfect verticale lijn hangen.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Befaamde kranen

                              vind het mooi zo hoor en dat die haak niet recht naar onder hangt, komt door de wind, daar kan je niet aan zien of de opname horizontaal is volgens mij.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X