Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuven station

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leuven station

Het station van Leuven...

Getrokken met Nikon D80, breedhoeklens & voetstuk.

Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
    Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
    Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

Re: Leuven station

een mooie, jammer dat er op het uiterste bankje links niemand zit.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zeer clean. Leuke foto, fotogeniek station.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        een mooie, jammer dat er op het uiterste bankje links niemand zit.
        Maar ernaast staat dan weer een skateboard...
        Ik heb al enkele keren in Leuven station rondgelopen met een camera in aanslag, maar dit beeld was me nog niet opgevallen.
        Zeer mooi symmetrisch (het dak lijkt wel vleugels te zijn), en ik vind dat die kleine assymmetriën het beeld net interessant en spannend maken.

RoméJo

If I had made myself, I would be perfect. The same goes for my photographs.

Comment

Een meer dan geslaagde waarneming
          Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
          Mijn foto's
          Mijn blogje

Comment

Heel leuke opname...
            het is idd een heel mooi station!
            maar van wie is dat skateboard nu???
            *www.InPuT79.be*
            Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RoméJo Bekijk bericht
              Maar ernaast staat dan weer een skateboard...
              Ik heb al enkele keren in Leuven station rondgelopen met een camera in aanslag, maar dit beeld was me nog niet opgevallen.
              Zeer mooi symmetrisch (het dak lijkt wel vleugels te zijn), en ik vind dat die kleine assymmetriën het beeld net interessant en spannend maken.
              Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
              Heel leuke opname...

Om een antwoord hierop te geven, als ik me goed herinner waren er twee mensen aan de linkerkant van de foto. Ik weet nog van een oude man die zowat rondwandelde en nog iemand... misschien was de skateboard van die persoon.

Het betreft hier een hdr-opname met vijf foto's (zoals je ziet waren 6 opnames beter geweest, er zijn een aantal details van het plafond die overbelicht zijn, een meer donkere foto extra was dus interessanter geweest), dus zijn de aanwezigen aan de linkerkant verdwenen in de bewerking in photomatix.

Comment

Mooie opname En de symmetrie klopt perfect.
                Maar klopt het dat het "verboden" is om de overkapping van het station in Leuven te fotograferen? Ik heb me dat laten vertellen door een amateur-fotograaf. Het atomium mag je fotograferen maar niet publiceren, de stations overkapping mag je gewoon niet fotograferen Je kaartje of filmpje wordt in beslag genomen In hoevere is dit waar??

Ik ga alvast binnenkort toch wel enkele foto's proberen te nemen hoor. Vind het een toffe locatie
                Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

Comment

mooi prentje
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

Comment

prachtige foto, goed symetrisch en scherp
                    Groetjes Vicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
                      Heel leuke opname...
                      Volgens mij is dat skateboard van de persoon die links op de foto, op het middelste bankje zit...

Knappe foto, mooie symetrie!
                      *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                      visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
                        Mooie opname En de symmetrie klopt perfect.
                        Maar klopt het dat het "verboden" is om de overkapping van het station in Leuven te fotograferen? Ik heb me dat laten vertellen door een amateur-fotograaf. Het atomium mag je fotograferen maar niet publiceren, de stations overkapping mag je gewoon niet fotograferen Je kaartje of filmpje wordt in beslag genomen In hoevere is dit waar??

Ik ga alvast binnenkort toch wel enkele foto's proberen te nemen hoor. Vind het een toffe locatie
                        Het is niet verboden om fotos te maken van een station, maar de publicatie op internet is verboden. Ook mag je geen geld verdienen uit het maken van bijv: posters, ansichtkaaarten, etc.

Toeristen maken er vaak fotos zonder deze beperking te kennen.

Een firma die kerstkaarten wou maken verleden jaar met een beeld van dit station heeft zelfs een proces aan zijn been. De architect is nogal gesteld op zijn meesterwerk

Dus toch maar oppassen met de fotos op de fotoservers voor forum doeleinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          Het is niet verboden om fotos te maken van een station, maar de publicatie op internet is verboden. Ook mag je geen geld verdienen uit het maken van bijv: posters, ansichtkaaarten, etc.

Toeristen maken er vaak fotos zonder deze beperking te kennen.

Een firma die kerstkaarten wou maken verleden jaar met een beeld van dit station heeft zelfs een proces aan zijn been. De architect is nogal gesteld op zijn meesterwerk

Dus toch maar oppassen met de fotos op de fotoservers voor forum doeleinden.
                          Dus beter om de foto te verwijderen? Om eerlijk te zijn had ik er geen idee van... Maar de architect contacteren (bij eventuele publicatie, niet om op deze forum te plaatsen) zou wel de oplossing zijn

Ik weet dat ze fotografen in Spaanstalige landen altijd lastig vallen, gelukkig is dat hier niet het geval...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Feb Bekijk bericht
                            Een meer dan geslaagde waarneming
                            Volg hier, een kanjer van een foto
                            BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht
                              Dus beter om de foto te verwijderen? Om eerlijk te zijn had ik er geen idee van... Maar de architect contacteren (bij eventuele publicatie, niet om op deze forum te plaatsen) zou wel de oplossing zijn

Ik weet dat ze fotografen in Spaanstalige landen altijd lastig vallen, gelukkig is dat hier niet het geval...
                              Voor mij hoef je deze niet te verwijderen. Hoor, en de kans is klein dat de architect op dit forum aktief is. Doe dit na aflopen van dit topic, en dan is het ook nog in orde.
                              Wat de foto betreft vind ik het een geslaagde foto. Door de vele opname voor HDR, ben je er in geslaagd bijna alle bewegingen te neutraliseren. Je bent er in geslaagd om balans en evenwicht te brengen in de architectuur.

Comment

Working...
                              X