Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor mij is de vervorming geen storende factor in deze plaat, denk dat als je dit wil gaan corrigeren dat je een nog meer "vervrongen" beeld gaat krijgen.
Mooi hoe je die kreten op de muur erbij genomen hebt.
thx voor de reacties gaste,
vervorming is van de sigma10-20 zelf op 10mm, draai je hem naar 12mm dan is dit pakke beter, maar persoonlijk stoort me dit niet aangezien ik er ook niks aangedaan heb he (ben er me wel van bewust,lol)
Mij stoort dat scheve ook niet, het geeft de foto net dat iets extra waardoor het geen gewoon straatbeeld is.
Edit: alleen als ik hem nu in het groot bekijk stoort het wel, de vervorming kan als je alles ziet in één keer.
Mvg. Renzowoef Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset
Mooi plaatje toch, dat heel goed het desolate weergeeft. Geen moeite met lensvervorming in deze. Ik ben zelf geen voorstander van correcties. Als je ze dan toch zou doen...
Ik zou hem zelfs nog uitéén durven rekken. De huizen rechts hellen naar voor, die links naar achter... als je hier een perspectiefcorrectie zou doen, dan zou je m.i. beter overdrijven, zodat de huizen rechts ook achterover hellen.
Comment