Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windmolen in kasterlee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• windmolen in kasterlee

Onderweg naar huis deze foto's genomen met de 10-22 canon lens.

Graag jullie mening
    Last edited by powerkiller; 15 december 2007, 19:37.

Re: windmolen in kasterlee

Voor mij de eerste, al moet ie nog rechtgezet worden.
    Ik zou toch wat meer contrast in de foto's steken, zo zijn ze wat flets..

Comment

alleen bij de laatste opname komt de lens een beetje tot zijn recht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wann3s Bekijk bericht
        Voor mij de eerste, al moet ie nog rechtgezet worden.
        Ik zou toch wat meer contrast in de foto's steken, zo zijn ze wat flets..
        Ik heb de eerste foto gecorigeerd. Is het zo beter ?

Comment

Van de 3 beelden vindt ik de 2de de meest sprekende. De andere geven zonder meer de breedheid (?) van het objectief weer. Het mooie van een groothoek is dat je details in een wijde context kan weergeven.
          Is dat blauw op de tweede foto te wijten aan een niet aangepaste kleurentemperatuur?
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
            Is dat blauw op de tweede foto te wijten aan een niet aangepaste kleurentemperatuur?
            Neen de kleurtemperatuur is hier correct. Door de lichtinval op het (rijm) - ijs dat zich op de molen bevond is dit het resultaat. Merk overigens ook op dat het rijm op het gras achter de molen toch wel wit is, en niet blauw.

Comment

de tweede spreekt het meest tot de (lees: mijn) verbeelding.
              gegroet, Ludo

Comment

'k denk dat er hier betere foto's te maken waren. Kwestie van iets meer afstand te houden, vooral als je met een 10-22 werkt. Soms ook de tijd nemen om te zoeken naar interessante composities, en dat mis ik hier een beetje. Bij de laatste heb je duidelijk moeite gedaan aan je compo, je hebt er symmetrie. Bij de andere 2 foto's lijkt me dat niet zo, bij foto 1 heb je niets van ruimte gelaten in de "kijk"-richting van de molen, bij de tweede mis ik een interessante blikvanger én compositie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                  'k denk dat er hier betere foto's te maken waren. Kwestie van iets meer afstand te houden, vooral als je met een 10-22 werkt. Soms ook de tijd nemen om te zoeken naar interessante composities, en dat mis ik hier een beetje. Bij de laatste heb je duidelijk moeite gedaan aan je compo, je hebt er symmetrie. Bij de andere 2 foto's lijkt me dat niet zo, bij foto 1 heb je niets van ruimte gelaten in de "kijk"-richting van de molen, bij de tweede mis ik een interessante blikvanger én compositie.
                  Dat is een terechte opmerking. Veel tijd heb ik hier inderdaad niet genomen.
                  Het objectief had ik ook nog maar net, en moest het nog wat gewoon worden wat compo betreft. Alle raad is welkom uiteraard.

Maar kijk hier eventjes.
                  Last edited by powerkiller; 21 december 2007, 17:59.

Comment

Working...
                  X