Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Van de 3 beelden vindt ik de 2de de meest sprekende. De andere geven zonder meer de breedheid (?) van het objectief weer. Het mooie van een groothoek is dat je details in een wijde context kan weergeven.
Is dat blauw op de tweede foto te wijten aan een niet aangepaste kleurentemperatuur?
Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.
Is dat blauw op de tweede foto te wijten aan een niet aangepaste kleurentemperatuur?
Neen de kleurtemperatuur is hier correct. Door de lichtinval op het (rijm) - ijs dat zich op de molen bevond is dit het resultaat. Merk overigens ook op dat het rijm op het gras achter de molen toch wel wit is, en niet blauw.
'k denk dat er hier betere foto's te maken waren. Kwestie van iets meer afstand te houden, vooral als je met een 10-22 werkt. Soms ook de tijd nemen om te zoeken naar interessante composities, en dat mis ik hier een beetje. Bij de laatste heb je duidelijk moeite gedaan aan je compo, je hebt er symmetrie. Bij de andere 2 foto's lijkt me dat niet zo, bij foto 1 heb je niets van ruimte gelaten in de "kijk"-richting van de molen, bij de tweede mis ik een interessante blikvanger én compositie.
Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobiBekijk bericht
'k denk dat er hier betere foto's te maken waren. Kwestie van iets meer afstand te houden, vooral als je met een 10-22 werkt. Soms ook de tijd nemen om te zoeken naar interessante composities, en dat mis ik hier een beetje. Bij de laatste heb je duidelijk moeite gedaan aan je compo, je hebt er symmetrie. Bij de andere 2 foto's lijkt me dat niet zo, bij foto 1 heb je niets van ruimte gelaten in de "kijk"-richting van de molen, bij de tweede mis ik een interessante blikvanger én compositie.
Dat is een terechte opmerking. Veel tijd heb ik hier inderdaad niet genomen.
Het objectief had ik ook nog maar net, en moest het nog wat gewoon worden wat compo betreft. Alle raad is welkom uiteraard.
Comment