Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Er wordt tegenwoordig nogal energie gestoken in wat kan en niet kan en waar en waar niet... Ikzelf wil bijleren van anderen en dat kan hier heel goed, alleen is de sfeer wat aan het veranderen vind ik en das jammer.
Ik wil 2 gerust op mijn palmares kunnen schrijven, met bewerking en al want ook dat krijg ik waarschijnlijk (nog) niet klaar.
Mooie platen!
Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
BE-Wommelgem
.: 20D & D700 :.
Ik vind de eerste en tweede bijzonder geslaagd. De derde kan mij zowel qua basisfoto als qua bewerking het minst bekoren.
De eerste is simpel van compo maar door de bewerking een heel sterk beeld.
De tweede is schitterend. De discussie tussen fotografie en kunst zou je hier kunnen voeren () maar ik vind dit gewoon een schitterende gevoelsplaat. Vooral de zonnestralen maken de dramatiek af.
Tweede is duidelijk HDR en hoewel hierdoor het natuurlijke eraf is, vind ik hem zeer krachtig. De foto sprak me emotioneel direct aan en ik kon het niet direct thuisbrengen. Vandaar dat het duidelijke HDR-aspect voor deze foto wel te rechtvaardigen is hoewel ik altijd moeite heb met dat veel te grote contrast in de wolken.
2 en 3 prachtige foto's .
De post processing zorgt er voor dat ze apart zijn en interesse opwekken om langer naar deze foto's te kijken.
Foto 1 gemaakt door je vriendin? Jammer voor haar maar vind er maar weinig aan. Ofwel ligt het aan jouw bewerking
Ik dacht ook al dat er iets serieus mis was met mijn smaak toen ik de eerste commentaren las maar dat is in de latere commentaren gelukkig bijgesteld
Die tweede vind ik namelijk redelijk fantastisch. De zware HDR draagt bij tot het onderwerp in plaats van er afbreuk aan te doen. Daarenboven vind ik het nog heel erg goed gedaan ook vanuit een meer technisch standpunt.
Compositie is knap, kleureffect is knap en je hebt ook een prachtig dramatisch moment gekozen om de foto te nemen toen die stralen door de wolken kwamen.
Ik heb er al in de HOF gezien die ik minder vond dan deze hoor....mods ?
Iedereen, hartelijk bedankt voor de reacties! Ik apprecieer ze echtig ten zeerste en ben blij dat ze best in de smaak vallen.
@ Beeldmaker: bedankt voor je positieve commentaar. Ik ben al regelmatig op je site gaan kijken, aangezien uw stemmige, mysterieuze foto's mij zeer aanspreken. Het is een richting waarin ik ook wil uitgaan (samengaan van fotografie en beeldverwerking ter creatie van sferische beelden) en uw foto's bieden een zekere inspiratie . Maar zoals gezegd, ik ben nog maar pas bezig met fotografie, en mijn ervaring in die regio is klein. Maar dus, ik ben blij met uw positieve commentaar. Het werkt bemoedigend.
En i.v.m. de eerste foto, het was de eerste maal dat mijn vriendin een dSLR vasthield en ik vond (vind) dat ze deze eenvoudige compositie best mooi heeft weergegeven, i.e. ik heb niets moeten croppen, noch rechtzetten. Voor haar allereerste foto had ze het meteen best mooi gekadreerd (naar mijn mening, uiteraard). Plus ik vond het een mooie opener voor dit kleine reeksje .
@jeroen.s en ghrrm: Bedankt voor de hof vermelding. Ook al wordt ze niet beantwoord, het is een hele eer.
Of ze bewerkt zijn of niet speelt voor mij geen rol, het is het eindresultat dat telt. Soms kan je met een bewerking de foto slechter maken maar voor mij is dat hier niet het geval. Ik vind het een mooie reeks met de tweede als uitschieter.
zeg 'em niet in de HOF staan. 't zijn mooie bewerkingen want de foto's op zich zijn niet zo speciaal. Maar de bewerking maakt hier de foto, en daar is m.i. niks mis mee
Comment