Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tyne Cot Cemetary

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tyne Cot Cemetary

    Hey,

    Na reeds lang dit forum gevolgd te hebben, waag ik het er nu op om zelf eens enkele picturalen te tonen. Ik hoop dat ze een beetje ok bevonden worden en dat ik mezelf niet overschat om meteen in de Showcase te posten.

    Het betreft hier een aantal foto's van Tyne Cot Cemetary in Passendale, het grootste kerkhof van de Commonwealth: 38.861 soldaten liggen er begraven en nog eens 35.000 namen, waarvan men de lichamen nooit heeft teruggevonden, staan er in de muren gebeiteld.
    De eerste foto is wel getrokken door m'n vriendin met mijn camera (en post ik met haar toestemming), maar is door mij bewerkt. De andere twee zijn van mijn hand.

    EDIT MOD Franciskine : Helaas heb ik de eerste foto moeten verwijderen omdat deze niet door jezelf is gemaakt, zelfs al gaf je vriendin de toelating om deze te posten.. Laat ze gauw zelf een accountje aanmaken en het probleempje is opgelost . . .





    Alvast bedankt!
    Last edited by Franciskine; 10 september 2007, 10:22.

  • #2
    Re: Tyne Cot Cemetary

    Knap maar moeten deze fotos niet in onderdeel fotobewerking staan?
    Mij lijken ze nogal zwaar bewerkt....
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • #3
      Re: Tyne Cot Cemetary

      in ieder geval toffe platen

      Groet Sjef
      Groetjes Sjef
      Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

      Comment


      • #4
        Re: Tyne Cot Cemetary

        De 2de foto vind ik een hele mooie

        Groetjes
        Soetkin
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Tyne Cot Cemetary

          Oorspronkelijk geplaatst door Soetkin Bekijk bericht
          De 2de foto vind ik een hele mooie

          Groetjes
          Soetkin

          Vind ik ook.
          Zijn bewerkt, maar het onderwerp is zwaarmoedig en dat wordt door deze fotobewerking nog eens extra benadrukt. Mooi.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #6
            Re: Tyne Cot Cemetary

            Die bewerkingen zijn voor mij echt teveel van het goede, zeker in 2 & 3.
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Tyne Cot Cemetary

              Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
              Die bewerkingen zijn voor mij echt teveel van het goede, zeker in 2 & 3.
              Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ik ken de plaats heel goed!
              Ik kom er geregeld voorbij, heb het al dikwijls bezocht naar aanleiding
              van herdenkingen enz in verschillende jaargetijdes en ik kan u verzekeren
              zo heb ik Tyne Cot nog nooit waargenomen.
              HDR wordt hier gebruikt om surrealistische resultaten te bekomen.
              Off Topic: Tyne Cot Cemetery
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Tyne Cot Cemetary

                Het kan allemaal overdreven en surealistisch zijn en of overkomen,
                maar ik kan er toch mee leven.
                Je had er danig veel werk aan, dat wel.

                mvg,

                Roland

                Comment


                • #9
                  Re: Tyne Cot Cemetary

                  Bedankt voor de reacties alvast.

                  @Reservoir Dog: Indien ik ze foutief gepost heb, mijn excuses, maar mij leek het dat 'het fotobewerking' forum vnl. gericht is op het verkrijgen van tips etc. en niet zozeer om zelf je foto's te posten (tenzij je er een vraag aan verbindt). Dat is toch alleszins wat de uitleg eronder suggereert.

                  Ook @ Reservoir Dog Bedankt voor je interesse in de bewerkingsmethode. Maar ik vrees dat ze niet zo ontzettend bewerkt zijn, zeker de derde foto niet. De voornaamste bewerking zit 'm in het feit dat foto 2 en 3 HDR foto's zijn van telkens 5 foto's met (geloof ik) 2 stops verschil. In photoshop heb ik bij de 3de foto enkel wat gedesatureerd op het gras (deze kwamen iets te geatureerd uit photomatix) en de lucht tussen de pilaren iets donkerder gemaakt, zodat deze beter bij de rest van de lucht past. Het plekje lucht tussen de pilaren bleek op het moment dat ik de foto nam toevallig net een minder dramatische lucht te bevatten dan de rest van de lucht. Hierdoor kwam dit eerder onrealistisch over, omdat je een contarstrijke lucht omheen het monument hebt, maar een zeer vlakke lucht tussen de pilaren.

                  De 2de foto is iets meer bewerkt, dit ter verhoging van de dramatiek. Ik heb eerst een kopie gemaakt van de achtergrondlaag en deze in zwart-wit omgezet. Vervolgens de kleurlaag er terug bovengevoegd in een nieuwe laag en daaraan een masker verbonden. In dit masker heb ik dan een 'verloop' van boven naar onder getrokken (van voorgrond- naar achtergrondlaag), zodat in de lucht wat meer kleur blijft zitten, en de voorgrond meer gedesatureerd geraakt (en dus meer van de zwart-wit laag eronder gaat tonen). Tenslotte heb ik hier en daar nog wat met 'dodge and burn' gewerkt om de sfeer nog ietsjes te verhogen.
                  Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft...

                  @ dyafani: Bedankt voor je reactie. Zoals patrickL aangaf heb ik deze bewerking gekozen om het sombere van deze plaats te benadrukken.Ik heb dan ook niet de ambitie gehad exact weer te geven hoe deze plaats er bij ligt, maar eerder een iets gevoelsmatigere benadering. Daarin ligt (voor mij) het fantastische van de fotografie: het stopt niet bij het trekken van de foto. Dit neemt niet weg dat het nog steeds om fotografie gaat, naar mijn mening.
                  Maar dat het niet iedereen zijn ding is, is perfect ok en begrijp ik.

                  Ik ben overigens nog maar een half jaartje met fotografie bezig, en voor mij is het dan ook nog allemaal nieuw (maar fantastisch ).
                  Last edited by valdrgalga; 6 september 2007, 19:50. Reden: anders was het beetje onduidelijk aan wie m'n uitleg gericht was :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tyne Cot Cemetary

                    Awel,

                    ik kan ook leven met de nabewerking.
                    Vooral nr.2 vind ik super
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tyne Cot Cemetary

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      Awel,

                      ik kan ook leven met de nabewerking.
                      Vooral nr.2 vind ik super
                      Ik ook; tweede dramatische is knap!

                      Grtz,Fabienne
                      Zelfs een wijze hen legt weleens een ei in de brandnetels.
                      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                      The name of the game is to fill the frame!
                      http://Fabke.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tyne Cot Cemetary

                        Foto 2 is een schitterende HDR-bewerking. Knap werk
                        Homo Sapiens Pentaxiensis

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tyne Cot Cemetary

                          mooie hdr's al zou ik persoonlijk 1 en 2 wat meer groen hebben durven geven maar das mijn mening
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tyne Cot Cemetary

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            mooie hdr's al zou ik persoonlijk 1 en 2 wat meer groen hebben durven geven maar das mijn mening
                            Bedankt voor de tip! Uw HDR opnamens van in het justitiepaleis vond ik van best een hoog niveau. Ik ga je tip dus ter harte nemen.

                            Aan de rest, ook bedankt voor de reacties tot nu.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tyne Cot Cemetary

                              2 en 3 vind ik geslaagd

                              Misschien nog een tipje, zet foto drie eens recht
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X