Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sint-Pietersplein, Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sint-Pietersplein, Gent

    Gisteren waren er mooie cumuluswolken boven gent



    Tom
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

  • #2
    Re: Sint-Pietersplein, Gent

    Op zich geen slechte foto.
    Goede omzetting, mooi scherp, goed in beeld gebracht.
    Maar ik zou het geheel wat recht trekken, het perspectief kan je eruit halen en dan ziet hij er nog beter uit.
    Canon-fan
    www.photographypace.be
    blog

    Comment


    • #3
      Re: Sint-Pietersplein, Gent

      bedankt voor de constructieve commentaar!

      Ik fotografeer niet zoveel architectuur, dus 't is even zoeken

      Bij deze: een geupdate versie met de lijntjes rechtgezet. (even je browser refreshen, 'k heb gewoon 't bestand vervangen)

      (Bij de kerk toch... want bij dat kleinere gebouw rechtonder staan de muren effectief een beetje scheef...kon ik niet echt recht krijgen zonder een gevoel te hebben dat de foto "onnatuurlijk" was.)

      Tom
      Last edited by TDN; 23 juni 2007, 10:34.
      ~TDN
      fotoblog: www.tdn9.be

      Comment


      • #4
        Re: Sint-Pietersplein, Gent

        Nu is het een plein hé, vroeger was het een parking. Maar je had de weidsheid van het huidige plein beter kunnen weergeven door een ander standpunt in te nemen.


        ciao, gauloise

        Comment


        • #5
          Re: Sint-Pietersplein, Gent

          Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
          Maar je had de weidsheid van het huidige plein beter kunnen weergeven door een ander standpunt in te nemen.
          de vraag die je je moet stellen is of het al dan niet wel de bedoeling was van de TS om de weidsheid van het plein vast te leggen.
          Jij zou er misschien een weidse opname gemaakt hebben, maar dat is hier niet de bedoeling geweest, dus eigenlijk ook onterechte
          kritiek, het wordt gewoon een andere foto dan. Maar is die daarom dan beter?

          De opname op zich vind ik heel aangenaam kijken. Prima licht, verzorgde compo en afwerking.

          Comment


          • #6
            Re: Sint-Pietersplein, Gent

            Titel is St.-Pietersplein, niet St.-Pieterskerk.




            ciao, gauloise

            Comment


            • #7
              Re: Sint-Pietersplein, Gent

              Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
              Titel is St.-Pietersplein, niet St.-Pieterskerk.
              Beetje arrogant, vind je zelf niet? Het is daar dus wel het St.-Pieterslplein, en voor zover ik weet beslist de auteur zelf hoe hij zijn foto noemt en hoe ze gemaakt wordt. Of ben jij soms een autoriteit in disguise?
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Sint-Pietersplein, Gent

                Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
                Nu is het een plein hé, vroeger was het een parking. Maar je had de weidsheid van het huidige plein beter kunnen weergeven door een ander standpunt in te nemen.
                Je hebt wel gelijk hoor, dat plein is idd veel wijder dan het hier is afgebeeld, en 'kheb ook wat wijdere foto's genomen.
                't enige probleem was dat de gebouwen daarrond totaal niet in m'n beeld pasten. Aan de rechterkant onderaan stond dan bijvoorbeeld ineens de moderne ingang van de parking, wat helemaal niet bij de rest van de gebouwen past.
                Ook langs de rechterkant was het wat saai, dus besloot ik me maar bij de kerk en het oude gebouw rechts te houden. Ik wou ook absoluut de 2 frisbee-ers rechts onderaan er op staan hebben (zoek de frisbee)

                Wat ik had kunnen doen, maar niet aan gedacht heb, was een lager standpunt innemen, dicht bij de grond. Dan zou je inderdaad meer de nadruk hebben op de wijdte van het plein. Maar dan was ik wel m'n mooie wolkjes kwijt

                Anyway, iedereen heeft vast z'n eigen visie op hoe zo'n plein vast te leggen...ik vond dit gewoon wel een geslaagd beeld

                Bedankt voor de reacties!

                Tom
                ~TDN
                fotoblog: www.tdn9.be

                Comment

                Working...
                X