Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Allereerst mooie sfeerplaten met een voor mij mooie "dynamisch berijk" ( geen id hoe het anders uit te drukken)
Alleen jammer van de kille verlichting op de 2e maar daar kan jij niks aan doen.
Alleen een vraagje aangezien ik niet bekend ben met shift lensen, ik dacht dat hiermee mogelijk was om perspectief vertekening op te heffen.
Zie alles ook goed recht staan maar is op de 1e foto, het rechtse gebouw en dan de dichtstbijzijnde hoek, die hoek nu overhellend naar voren of is dit een vertekening die niet op te heffen is?
Al met al mooie platen hoor, het is meer uit nieuwschierigheid en onwetendheid of je met zo'n lens echt alles op kan lossen vandaar
Zie alles ook goed recht staan maar is op de 1e foto, het rechtse gebouw en dan de dichtstbijzijnde hoek, die hoek nu overhellend naar voren of is dit een vertekening die niet op te heffen is?
Ik heb zo wat hetzelfde gevoel.…
Ik lust beide foto's wel.
Ging je die toren langs het kanaal ook eens niet trekken met je shift lens dat je zei? Wat zijn daar de resultaten van?
Bij oude gebouwen moet je er vaak rekening mee houden dat die niet altijd 100 % recht gebouwd zijn, of in de loop der eeuwen hier en daar wat verzakt zijn. Al denk ik dat het hier vooral de horizon is die niet helemaal horizontaal ligt op de foto.
Ging je die toren langs het kanaal ook eens niet trekken met je shift lens dat je zei? Wat zijn daar de resultaten van?
Toren langs het kanaal... toren langs het kanaal... toren langs het kanaal... Ah ja, de Collegetoren (die staat naast de Leie voor alle correctheid), dat was met de ARSAT 35 mm shift. Die foto's zijn niet zo heel bijzonder, was meer om een vergelijking te maken tussen foto's genomen met een 35 mm shift, een gewone 35 mm en daarbij de perspectiefaanpassing in Photoshop, en één op 12 mm waaruit dezelfde kadrage gecropped wordt.
Welke shift lens gebruikte je Seppuku?
Ik mag dit wel.
Zelf zou ik ook graag zo'n lens hebben maar ze zijn vrij prijzig had ik begrepen
Van mij mag je nog veel meer foto's plaatsen met deze lens gemaakt, ben heel benieuwd wat de resultaten zijn.
Kan ik niet ergens meer foto's zien van jou met deze lens gemaakt?
[QUOTE= Die foto's zijn niet zo heel bijzonder, was meer om een vergelijking te maken tussen foto's genomen met een 35 mm shift, een gewone 35 mm en daarbij de perspectiefaanpassing in Photoshop, en één op 12 mm waaruit dezelfde kadrage gecropped wordt.
seppuku.[/QUOTE]
Mooie foto's, en dat aparte licht maakt het net weer wat leuker. ben toch wel nieuwsgierig naar de bevindingen van de bovenstaande test. wat gaf nou het beste resultaat en waren de verschillen groot ?
Welke shift lens gebruikte je Seppuku?
Ik mag dit wel.
Zelf zou ik ook graag zo'n lens hebben maar ze zijn vrij prijzig had ik begrepen
Van mij mag je nog veel meer foto's plaatsen met deze lens gemaakt, ben heel benieuwd wat de resultaten zijn.
Kan ik niet ergens meer foto's zien van jou met deze lens gemaakt?
Gr kees
De gebruikte lens is een PC-Nikkor 28 mm 1:3.5.
Momenteel heb ik geen andere foto's dan van die avond. Een wat uitgebreidere test volgt misschien later, als ik een nieuwe camera heb. De lichtmeting op een D70 werkt immers niet met deze lens op.
Comment