Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kortrijk met shiftlens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kortrijk met shiftlens.

    Enkele testshots.






    seppuku.

  • #2
    Re: Kortrijk met shiftlens.

    Hoi seppuku

    Allereerst mooie sfeerplaten met een voor mij mooie "dynamisch berijk" ( geen id hoe het anders uit te drukken)
    Alleen jammer van de kille verlichting op de 2e maar daar kan jij niks aan doen.


    Alleen een vraagje aangezien ik niet bekend ben met shift lensen, ik dacht dat hiermee mogelijk was om perspectief vertekening op te heffen.
    Zie alles ook goed recht staan maar is op de 1e foto, het rechtse gebouw en dan de dichtstbijzijnde hoek, die hoek nu overhellend naar voren of is dit een vertekening die niet op te heffen is?

    Al met al mooie platen hoor, het is meer uit nieuwschierigheid en onwetendheid of je met zo'n lens echt alles op kan lossen vandaar


    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Kortrijk met shiftlens.

      ga voor de tweede opname en wel vanwegen het toch wel wat vreemde licht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Kortrijk met shiftlens.

        Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        Zie alles ook goed recht staan maar is op de 1e foto, het rechtse gebouw en dan de dichtstbijzijnde hoek, die hoek nu overhellend naar voren of is dit een vertekening die niet op te heffen is?
        Ik heb zo wat hetzelfde gevoel.…
        Ik lust beide foto's wel.

        Ging je die toren langs het kanaal ook eens niet trekken met je shift lens dat je zei? Wat zijn daar de resultaten van?

        Grtz
        F.

        Comment


        • #5
          Re: Kortrijk met shiftlens.

          Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
          Zie alles ook goed recht staan maar is op de 1e foto, het rechtse gebouw en dan de dichtstbijzijnde hoek, die hoek nu overhellend naar voren of is dit een vertekening die niet op te heffen is?
          Bij oude gebouwen moet je er vaak rekening mee houden dat die niet altijd 100 % recht gebouwd zijn, of in de loop der eeuwen hier en daar wat verzakt zijn. Al denk ik dat het hier vooral de horizon is die niet helemaal horizontaal ligt op de foto.

          Oorspronkelijk geplaatst door MisterF Bekijk bericht
          Ging je die toren langs het kanaal ook eens niet trekken met je shift lens dat je zei? Wat zijn daar de resultaten van?
          Toren langs het kanaal... toren langs het kanaal... toren langs het kanaal... Ah ja, de Collegetoren (die staat naast de Leie voor alle correctheid), dat was met de ARSAT 35 mm shift. Die foto's zijn niet zo heel bijzonder, was meer om een vergelijking te maken tussen foto's genomen met een 35 mm shift, een gewone 35 mm en daarbij de perspectiefaanpassing in Photoshop, en één op 12 mm waaruit dezelfde kadrage gecropped wordt.


          seppuku.

          Comment


          • #6
            Re: Kortrijk met shiftlens.

            twee sfeervolle plaatjes mooi

            Comment


            • #7
              Re: Kortrijk met shiftlens.

              ik vind bij foto 1 die blauwe lucht wat raar.
              Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

              Comment


              • #8
                Re: Kortrijk met shiftlens.

                Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                ik vind bij foto 1 die blauwe lucht wat raar.
                Dat komt door de bewolking.


                seppuku.

                Comment


                • #9
                  Re: Kortrijk met shiftlens.

                  ik denk dat het ligt aan m'n monitor.
                  Het zijn lik blauwe cirkels dat ik zie.
                  Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kortrijk met shiftlens.

                    2 mooie
                    canon 350d/ canon 18-55/tamron af 28-75/f2.8/tamron af70-300 f/4-5.6 di macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kortrijk met shiftlens.

                      Welke shift lens gebruikte je Seppuku?
                      Ik mag dit wel.
                      Zelf zou ik ook graag zo'n lens hebben maar ze zijn vrij prijzig had ik begrepen

                      Van mij mag je nog veel meer foto's plaatsen met deze lens gemaakt, ben heel benieuwd wat de resultaten zijn.
                      Kan ik niet ergens meer foto's zien van jou met deze lens gemaakt?

                      Gr kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kortrijk met shiftlens.

                        [QUOTE= Die foto's zijn niet zo heel bijzonder, was meer om een vergelijking te maken tussen foto's genomen met een 35 mm shift, een gewone 35 mm en daarbij de perspectiefaanpassing in Photoshop, en één op 12 mm waaruit dezelfde kadrage gecropped wordt.


                        seppuku.[/QUOTE]


                        Mooie foto's, en dat aparte licht maakt het net weer wat leuker. ben toch wel nieuwsgierig naar de bevindingen van de bovenstaande test. wat gaf nou het beste resultaat en waren de verschillen groot ?

                        alex
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kortrijk met shiftlens.

                          Die verschillen, daar zit ik ook op te wachten
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kortrijk met shiftlens.

                            2 mooie opnames..lichte voorkeur nr 1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kortrijk met shiftlens.

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Welke shift lens gebruikte je Seppuku?
                              Ik mag dit wel.
                              Zelf zou ik ook graag zo'n lens hebben maar ze zijn vrij prijzig had ik begrepen

                              Van mij mag je nog veel meer foto's plaatsen met deze lens gemaakt, ben heel benieuwd wat de resultaten zijn.
                              Kan ik niet ergens meer foto's zien van jou met deze lens gemaakt?

                              Gr kees
                              De gebruikte lens is een PC-Nikkor 28 mm 1:3.5.

                              Momenteel heb ik geen andere foto's dan van die avond. Een wat uitgebreidere test volgt misschien later, als ik een nieuwe camera heb. De lichtmeting op een D70 werkt immers niet met deze lens op.


                              seppuku.

                              Comment

                              Working...
                              X