Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gent bij nacht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gent bij nacht

Mijn eerste poging om met statief op tocht door het nachtelijke Gent te flaneren op zoek naar een paar mooie beelden.

ciao, gauloise

Re: Gent bij nacht

De sfeer zit er wel in , maar ik zie toch iets vreemd aan de foto naar onder toe. Teveel ruisonderdrukking toegepast?
    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
      De sfeer zit er wel in , maar ik zie toch iets vreemd aan de foto naar onder toe. Teveel ruisonderdrukking toegepast?

Je hebt een scherp oog Dynax en voor een fotograaf is dat meegenomen natuurlijk. Ik had dacht ik 400 ISO toegepast en vond achteraf iets te veel ruis opduiken. Met het nieuwe RAW-programma dat ik nu heb, kun je heel wat verschillende soorten ruis onderdrukken en in dit geval zou dat best wel eens het geval kunnen zijn geweest. Maar geef toe, de zenuwen, mijn eerste poging, mensen die nieuwsgierig om me heen kwamen staan....ik vond het toch nog meevallen en ik vind het zeker voor herhaling vatbaar want...al doende leer ik!

ciao, gauloise

Comment

Ik denk dat er eerder iets fout gelopen is bij het resizen, dat de onscherpte niet (alleen) aan de iso ligt. Kijk maar naar de handtekening onder de foto.

Smt.
        Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
          Ik denk dat er eerder iets fout gelopen is bij het resizen, dat de onscherpte niet (alleen) aan de iso ligt. Kijk maar naar de handtekening onder de foto.

Smt.

Zou ook kunnen natuurlijk. Hoe dan ook, dit was mijn eerse poging tot nachtfotografie maar zeker niet de laatste.

ciao, gauloise

Comment

Buiten tfeit dat je handtekening niet scherp is,
            vind ik plaatje wel iets hebben, precies een schilderijtje

Comment

Als ik er nog lang naar kijk wordt ik dronken. Neen, kan me niet bekoren.
              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                Als ik er nog lang naar kijk wordt ik dronken. Neen, kan me niet bekoren.
                Is ook de bedoeling natuurlijk en het scheelt je een pak geld want om dronken te worden aan de Graslei, dàt is een dure affaire hoor!

ciao, gauloise

Comment

Het enige scherpe in de hele foto is de rechtse straatlamp ,je topgevels staan er niet helemaal op ,één gevel staat op instorten,idd veel ruis , sorry kan mij niet bekoren.

Comment

Nee, ik vind er ook niet veel aan; er had veel meer in kunnen zitten, in een foto van dat onderwerp... Het is alsof je je foto met verf op doek gemaakt hebt

Comment

De Graslei is 1 van de leukste plekjes in Gent maar op die foto ziet het er helemaal niet zo uit. Niet mijn dada.
                      http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Bekijk bericht
                        Het is alsof je je foto met verf op doek gemaakt hebt
                        Neen, dat kan je niet maken, da's werkelijk te veel eer, mij vergelijken met een heuse schilder! Dat is echt een té groot compliment hoor!

ciao, gauloise

Comment

onscherp, lelijk van kleur en te donker...
                          Wat mij betreft niet geslaagd
                          Opnieuw en beter
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Da'k het opnieuw zal proberen Pete, da's nogal wiedes, 't was zoals gezegd mijn eerste serieuze poging (met mijn 'nieuwe' statief). Maar of het daarom ook beter wordt...?!?, dat moet ik natuurlijk nog afwachten. But don't worry, ik ben geen opgever.

ciao, gauloise

Comment

Working...
                            X