Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De sfeer zit er wel in , maar ik zie toch iets vreemd aan de foto naar onder toe. Teveel ruisonderdrukking toegepast?
Je hebt een scherp oog Dynax en voor een fotograaf is dat meegenomen natuurlijk. Ik had dacht ik 400 ISO toegepast en vond achteraf iets te veel ruis opduiken. Met het nieuwe RAW-programma dat ik nu heb, kun je heel wat verschillende soorten ruis onderdrukken en in dit geval zou dat best wel eens het geval kunnen zijn geweest. Maar geef toe, de zenuwen, mijn eerste poging, mensen die nieuwsgierig om me heen kwamen staan....ik vond het toch nog meevallen en ik vind het zeker voor herhaling vatbaar want...al doende leer ik!
Ik denk dat er eerder iets fout gelopen is bij het resizen, dat de onscherpte niet (alleen) aan de iso ligt. Kijk maar naar de handtekening onder de foto.
Smt.
Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld)Flickr
Ik denk dat er eerder iets fout gelopen is bij het resizen, dat de onscherpte niet (alleen) aan de iso ligt. Kijk maar naar de handtekening onder de foto.
Smt.
Zou ook kunnen natuurlijk. Hoe dan ook, dit was mijn eerse poging tot nachtfotografie maar zeker niet de laatste.
Het enige scherpe in de hele foto is de rechtse straatlamp ,je topgevels staan er niet helemaal op ,één gevel staat op instorten,idd veel ruis , sorry kan mij niet bekoren.
Nee, ik vind er ook niet veel aan; er had veel meer in kunnen zitten, in een foto van dat onderwerp... Het is alsof je je foto met verf op doek gemaakt hebt
Da'k het opnieuw zal proberen Pete, da's nogal wiedes, 't was zoals gezegd mijn eerste serieuze poging (met mijn 'nieuwe' statief). Maar of het daarom ook beter wordt...?!?, dat moet ik natuurlijk nog afwachten. But don't worry, ik ben geen opgever.
Comment