Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oorlogsrestanten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorlogsrestanten

Afgelopen week ben ik weer eens op stap gegaan om foto's te maken. Ik was helemaal niet van plan om bunkers te fotograferen (want daar kwam ik niet voor), maar ja, omdat er toch ruimte genoeg op een CF kaart staat én omdat de bunkers in de buurt liggen, heb ik toch wat foto's gemaakt van een aantal bunkers.

Foto 1: Uit de hand (statief had ik niet bij me) in een van de vele bunkers in die plaats

Foto 2: Detailfoto van een ventilatierooster aan de buitenkant van een bunker

Foto 3: Genietend (tegen de zon in) van het mooie uitzicht van de bunker. Zelf vind ik de overbelichting niet storend (heb zelfs wat extra toegevoegd bij het omzetten naar z/w), maar ik zal daar misschien wel de enige in zijn.

Deze bunkers (en nog vele anderen) zijn te vinden in Wijk aan Zee en waren een onderdeel van de Festung IJmuiden ten tijde van de Tweede Wereldoorlog.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Re: Oorlogsrestanten

Waauw, die 1ste foto is wel heel mooi maar wel vern**kt door die grafitty
    Maar da´s iets van deze tijd hé!
    Foto 1 is dus voor mij

De 2de zegt mij niets en op de 3de zie ik geen oorlogsrestanten staan, eerder vuile industrie?
    BD0723BE

Comment

Die eerste foto, 2" sluitertijd, zonder statief = petje af!
      Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste foto, spreekt me aan door het grote contrast en het tegenlicht geeft een extra sfeertje .
      Groeten,
      Ludo

Comment

Ik vind de 2de en de 3de het beste.

de 2de spreekt vooral aan omdat hij de oudheid van de bunker aantoont.
        Canon EOS 400D - EF 50mm f1.8 - EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 - EF-S 55-200mm 1:4.5-5.6 USM - iBook G4 - Adobe Lightroom Beta 3
        http://www.achter.be - YouDiet OS X Widget - Flickr photos

Comment

eerste is erg goed hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nr 1 mooi van compo en licht en nr 2 heel goed gezien
            Groetjes Vicky

Comment

Bedankt voor alle reacties.
              Bij de eerste camera heb ik de camera tegen een bunkermuur gehouden en zo de foto genomen. Want zelf de camera langer dan 0,5 seconden stilhouden is voor mij niet te doen.
              De derde foto is genomen vanuit een Tobruk (soort van betonnen schuttersput in een bunker), het beton vooraan op de foto is van de bunker.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Je eerste uit deze reeks voor mij
                mvg,
                Ludo V.

Comment

Geef me maar de eerste
                  Canon EOS400D - Canon EF-S 18-55 - Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM - BG-E3 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - Speedlite 430EX - Manfrotto 055DB / 479-4B - Lowepro CompuTrekker AW - Olympus C-4000

Comment

Working...
                  X