Afgelopen week ben ik weer eens op stap gegaan om foto's te maken. Ik was helemaal niet van plan om bunkers te fotograferen (want daar kwam ik niet voor), maar ja, omdat er toch ruimte genoeg op een CF kaart staat én omdat de bunkers in de buurt liggen, heb ik toch wat foto's gemaakt van een aantal bunkers.
Foto 1: Uit de hand (statief had ik niet bij me) in een van de vele bunkers in die plaats
Foto 2: Detailfoto van een ventilatierooster aan de buitenkant van een bunker
Foto 3: Genietend (tegen de zon in) van het mooie uitzicht van de bunker. Zelf vind ik de overbelichting niet storend (heb zelfs wat extra toegevoegd bij het omzetten naar z/w), maar ik zal daar misschien wel de enige in zijn.
Deze bunkers (en nog vele anderen) zijn te vinden in Wijk aan Zee en waren een onderdeel van de Festung IJmuiden ten tijde van de Tweede Wereldoorlog.
Foto 1: Uit de hand (statief had ik niet bij me) in een van de vele bunkers in die plaats
Foto 2: Detailfoto van een ventilatierooster aan de buitenkant van een bunker
Foto 3: Genietend (tegen de zon in) van het mooie uitzicht van de bunker. Zelf vind ik de overbelichting niet storend (heb zelfs wat extra toegevoegd bij het omzetten naar z/w), maar ik zal daar misschien wel de enige in zijn.
Deze bunkers (en nog vele anderen) zijn te vinden in Wijk aan Zee en waren een onderdeel van de Festung IJmuiden ten tijde van de Tweede Wereldoorlog.
Comment