Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijloke Gent verlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bijloke Gent verlicht

Misschien wat minder origineel qua compo, maar het is wel een Gents gebouw dat ik nog niet vaak op foto gezien heb:

(oorspronkelijke versie)

Benieuwd wat jullie ervan vinden...
    Last edited by apa; 27 december 2006, 22:28. Reden: perspectief- & kleurcorrecties
    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Re: Bijloke Gent verlicht

Hoi Apa,
    Weinig reactie, zo te zien. De feestdagen zullen hun tol eisen

Ik doe dus een poging. Ik vind het een geslaagde foto en hou van dit soort beelden.
    De lucht lijkt echter nogal 'licht'. Komt dit door de terugkaatsing van het licht van de stad, of kan je de belichting van de foto ietv verminderen ? Daardoor zou de belichting van de buitenmuur eveneens minder agressief worden.

Wat denk je ?

Mvg, Quattra

Comment

Ik heb dit getrokken van aan de Charles-De-Kerckhove laan in Gent. Da's een drukke 4-vaks baan met zeer fel oranje verlichting

Deze foto is gisteren-avond (26 december) getrokken. Zoals vrijwel overal in Vlaanderen, denk ik, was het redelijk mistig en dat verklaart waarom de lucht zo oranje gekleurd was. Ook verklaart het waarom er zo'n harde schaduwen aanwezig zijn in het gras.

Verder heb ik gemerkt dat er nogal wat breedhoekvertekening aanwezig was (te verwachten op 17mm).

Als laatste merk ik dat er nogal wat scherpte verloren was bij het verkleinen.

Ik heb de foto nu terug onderhanden genomen en gewijzigd in de startpost (de oorspronkelijke versie staat achter een link). En?
      1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Beter !

Mooiere lucht, minder storende zaken op de voorgrond.

Je onderwerp komt veel beter naar voor nu !

Comment

Apa,
          Ik heb nog wat zitten spelen met de belichting en contrasten. Weet niet of dit je bevalt. Ik neem het graag terug weg indien je dit verkiest

Comment

Working...
          X