Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen - overview

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Antwerpen - overview

Beginnersvraag: wat is HDR ?

High definition .... nogwat???

Ik vind de laatste crop erg sterk. Qua compositie is nummer 3 uit de eerste reeks he moost. De reflecties voegen wat mij betreft wel wat mysterieus effect toe aan de beelden. Als zonnestralen of enorme elementen in het landschap.
    Het je in de nabewerking "filmgrain" filter gebruikt?

Zeer goed geschoten
    Grtz, G.
    Canon Eos 400D + Tamron 17-55 f2.8 + Tokina 12-24 f4

Comment

Even verder zoeken in andere forums en mijn eerdere vraag is snel beantwoord.
      Wat is het hier toch fijn
      Grtz, G.
      Canon Eos 400D + Tamron 17-55 f2.8 + Tokina 12-24 f4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dutchdoka Bekijk bericht
        Even verder zoeken in andere forums en mijn eerdere vraag is snel beantwoord.
        Wat is het hier toch fijn
        Je verwacht dat je vragen binnen 20 minuten worden beantwoord? Maar gelukkig heb je de belangrijkste tip die je hier nog wel eens zult tegenkomen zelf bedacht, namelijk "gebruik de zoekfunctie" zowel binnen als buiten dit forum.

En nu weer terug on-topic!
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dutchdoka Bekijk bericht
          Het je in de nabewerking "filmgrain" filter gebruikt?
          Toegepaste bewerkingen : tot HDR gemerged; gespeeld met kleuren, levels, tones, curves, saturatie. Geen filters toegepast, ik heb het niet echt voor die filter toestandjes.

Comment

Update : dan toch eens de tijd genomen om de reflectie er uit te halen. Veel beter zo inderdaad.

Bedankt voor de leuke reacties die ik hier al gekregen heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tupid Bekijk bericht
              Bedankt voor de leuke reacties die ik hier al gekregen heb.
              Van mij zal je een minder leuke krijgen, want ik vind er absoluut niets aan. De foto's komen mij geenszins als somber of dreigend over, veel eerder als vuil.

Naast de reflecties, had je ook nog de vlekken van het stof op je sensor kunnen wegwerken i.p.v. de HDR-toepassing, waarmee je wel de laatste nieuwe rage volgt, maar er meteen mee aantoont dat dergelijke bewerkingen meer en meer te onpas gebruikt worden en resulteren in een algemene fotoverknoeiing, onder meer door de afvlakking van de dieptewerking door het verdwijnen van de licht-donkerwerking.

seppuku.

Comment

Achja, de wereld zou er maar saai bijliggen moesten we allemaal dezelfde smaak hebben. Niet?

Ik kan je meer dan 100% volgen over het 'vuil' overkomen van de foto's. Maar dat is nu eenmaal iets dat ik graag zie bij foto's van stedelijke omgevingen.
                Dit is dus wel degelijk een nagestreefd iets en geen toevallig neveneffect van de bewerking.

Over HDR, het lijkt inderdaad zeer populair tegenwoordig, waarschijnlijk door de lage drempel die er is om het toe te passen. Maar daarom is toch niet alle HDR slecht? Ik pas HDR slecht zelden toe, wanneer ik denk dat er een meerwaarde gegeven wordt aan de afbeelding op die manier.
                Ik heb het niet voor de overgesatureerde HDR look, en daardoor komen we weer bij de 'vuile' foto's terecht.
                Het gegeven dat er diepte verloren gaan bij HDR maakt dat het zeker niet overal toepasbaar is, maar op een overzicht van een stad vind ik dit nog niet zo'n ramp.

Nuja, dat zijn mijn bedenkingen bij mijn foto's.
                Spijtig dat je niet kan genieten van de foto's, maar ik ben blij dat je het kan staven met onderbouwde commentaar. Op die manier is een mening meer dan 'iets waard' en krijg ik er nog eens een andere kijkrichting bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                  Naast de reflecties, had je ook nog de vlekken van het stof op je sensor kunnen wegwerken i.p.v. de HDR-toepassing, waarmee je wel de laatste nieuwe rage volgt, maar er meteen mee aantoont dat dergelijke bewerkingen meer en meer te onpas gebruikt worden en resulteren in een algemene fotoverknoeiing, onder meer door de afvlakking van de dieptewerking door het verdwijnen van de licht-donkerwerking.
                  Ik denk dat er hier dringend een nieuwe categorie moet komen: digitale schilderijen, want foto's kan ik dit niet meer noemen ... of je het dan mooi vind moet ieder voor zich uitmaken, maar er zijn grenzen aan wat ik 'foto' noem, en hier zitten we ver over die grens!

Comment

Wat ik vooral mooi vind aan deze reeks foto's is het 3D gevoel dat ik ermee krijg. Ik weet niet waardoor het komt, maar ik vind het SUPER !

En zoals reeds eerder gezegd, wat een geluk dat het een sombere dag was !

ZEER GESLAAGD

Comment

Jammer dat de reflecties uit de orginele posting zijn gehaald.
                      Nu kan niemand meer zien waar het over ging.
                      Als de foto's toch verbeterd worden in de orginele post (wat ik vind dat niet mag) haal dan ook meteen die stofvlekken uit foto 2.

Gr Kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                      X