Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kamp Vogelsang.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kamp Vogelsang.

Ik was als militair dertien jaar in Vogelsang gestationeerd, daarvoor was ik wel geen geel gevaar, eerder een wit produkt. (4L Soest)

De beelden hierboven geven de werkelijkheid eigenlijk niet meer weer, de beelden zijn mooier, dit is waarschijnlijk wel te wijten aan gebrek aan onderhoud. (lees geld)
    Meer hierover vindt ge wel op bovengenoemde website van Genieterke.

Waar ik nog wel even wil op wijzen, Vogelsang heeft helemaal niets te maken met Lebensborn, dit is een groot misververstand en komt doodat tijdens WO II uitgebombardeerde zwangere SS vrouwen in het kamp werden opgevangen, in een later stadium zelfd gewone zwangere vrouwen uit de omgeving.
    Niet vergeten dat steden zoals Keulen en Düren serieus onder de luchtaanvallen te leiden hadden.

Diegene die voldoende Duits kan lezen zal op http://www.vho.org/D/dsdv/Seidler.html
    merken dat Vogelsang niet in deze tekst voorkomt, wel was er eentje in Wegimont bij Luik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door one_O_five Bekijk bericht
      Ik was als militair dertien jaar in Vogelsang gestationeerd, daarvoor was ik wel geen geel gevaar, eerder een wit produkt. (4L Soest)

De beelden hierboven geven de werkelijkheid eigenlijk niet meer weer, de beelden zijn mooier, dit is waarschijnlijk wel te wijten aan gebrek aan onderhoud. (lees geld)
      Meer hierover vindt ge wel op bovengenoemde website van Genieterke.

Waar ik nog wel even wil op wijzen, Vogelsang heeft helemaal niets te maken met Lebensborn, dit is een groot misververstand en komt doodat tijdens WO II uitgebombardeerde zwangere SS vrouwen in het kamp werden opgevangen, in een later stadium zelfd gewone zwangere vrouwen uit de omgeving.
      Niet vergeten dat steden zoals Keulen en Düren serieus onder de luchtaanvallen te leiden hadden.

Diegene die voldoende Duits kan lezen zal op http://www.vho.org/D/dsdv/Seidler.html
      merken dat Vogelsang niet in deze tekst voorkomt, wel was er eentje in Wegimont bij Luik.
      Toen ik er op kamp was met de 4de medical uit Soest werd dat nochtans ook beweerd. Dat de infirmerie het voormalige lebensbornproject huisveste...

Comment

Sorry picasso, dit is een van de vele fabeltjes die over Vogelsang verteld werden, en nog worden.
        D gfebouwen waar "in onze tijd" de infermerie was waren tijdens de Naziperiode de kwartieren voor de wacht, het feit dat die tot de SS behoorden kan ook we aan de basis van het gerucht Lebensborn liggen.

Comment

Working...
        X