Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kamp Vogelsang.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kamp Vogelsang.

Na 36 jaren nog eens terug geweest en de goede oude herinneringen kwamen terug boven.

foto 1

De cinemazaal waar ik menige uurtjes heb vertoefd.

foto 2

En als ik niet in de cinema was, zat ik hier.
    Een achterzicht met de galerijen van de kantine.

foto 3

Ook een zicht op een achterkant met in het midden "De Adelaar" waar onder het hakenkruis werd vervangen door een rond venster.
    Menige jaren geleden werd dit kamp gebruikt om de Hitlerjeugd op te leiden.

Re: Kamp Vogelsang.

goeie beelden, maar een beetje uitleg over goede oude herinneringen is hier wel op zijn plaats denk ik.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Francis 1950 is een nakomeling uit het "Lebensborn" project, dat in Kamp Vogelsang zijn hoogdagen beleefde...
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

Comment

lekkere grijs-bruin tinten
        Nog steeds, Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xonegon Bekijk bericht
          lekkere grijs-bruin tinten
          Moeten we blokwatch niet inlichten dat er zich een verrader in ons midden bevindt.
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."

Comment

licht mij eens in, kwil ook lachen
            kversta em niet:s
            de kleuren bruin en grijs zijn overduidelijk aanwezig en maen het een mooie equivallente foto , toch
            Nog steeds, Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xonegon Bekijk bericht
              licht mij eens in, kwil ook lachen
              kversta em niet:s
              de kleuren bruin en grijs zijn overduidelijk aanwezig en maen het een mooie equivallente foto , toch
              Hahahahaha, wat een toeval, je had het echt over de kleuren!?! Voor het hier helemaal uit de hand loopt, even wat uitleg voor Bouk en jou. Kamp Vogelsang was een militair kamp waar in de Nazi-tijd naar verluidt aan Lebensborn zou zijn gedaan. Let wel, zou zijn, want bewijzen ontbreken. Na de val van het Nazi-regime werd het kamp gebruikt door de Britten en daarna door de Belgen, tot voor enkele jaren. Francis 1950 heeft daar zijn legerdienst gedaan.

Overigens vind ik het een prachtig detail dat het hakenkruis onder de adelaar door een raampje is vervangen...

Comment

ben daar ook nog geweest 2JP IN '79. En was dit nu gewoon toegankelijk, anders ga ik daar ook nog eens wat herineringen ophalen.
                Francis, heb je misschien nog een paar foto's van daar ergens staan?
                I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
                  ben daar ook nog geweest 2JP IN '79. En was dit nu gewoon toegankelijk, anders ga ik daar ook nog eens wat herineringen ophalen.
                  Allez jong, 2JP in 79, mijn schoonbroer ook! Ik stuur je een pm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
                    Francis, heb je misschien nog een paar foto's van daar ergens staan?

Open link en daar staan al de andere foto's die er genomen zijn.

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                      Allez jong, 2JP in 79, mijn schoonbroer ook! Ik stuur je een pm.
                      [off topic]
                      Kijk eens aan. Nog mannen van het 'Gele Gevaar' hier op BD. (Voor diegenen die nooit legerdienst gedaan hebben. 2JP droeg zwarte baretten met gele insignes. Het waren mannen met een vrij stevige opleiding en het 'Gele Gevaar' was hun bijnaam)

Ik heb eveneens mijn legerdienst bij 2JP gedaan (periode 87-88) als peletonscommandant op Leopardtank.
                      Aan Kamp Vogelsang heb ik vooral ijskoude herinneringen. Tijdens het voorjaar '88 waren we er op maneuvers met de tanks en werden we er overvallen door een winter met Siberische temperaturen.

Zat er binnen die kantine geen ouderwetse bowlingbaan, eerder een kegelbaan? Of was dat in de mess officieren?

[\ off topic]

Een knappe reeks foto's die de desolate, grauwe sfeer van dat militair kamp weergeeft.
                      Last edited by pendragon; 4 november 2006, 18:29.
                      Meer foto's op mijn website

Comment

Ik ga deze foto's als je het niet erg vindt eens aan mijn vader en grootvader tonen. Ik durf wedden dat ze ervan onder de indruk zullen zijn!

In elk geval een mooie, boeiende reeks, ook voor diegene zoals ik die er nooit geweest zijn

Comment

ahzo nu bennik mee
                          srry nuja, mijn geschiedennis is wer ge-update ^^
                          Nog steeds, Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                            Ik ga deze foto's als je het niet erg vindt eens aan mijn vader en grootvader tonen. Ik durf wedden dat ze ervan onder de indruk zullen zijn!

In elk geval een mooie, boeiende reeks, ook voor diegene zoals ik die er nooit geweest zijn

Doe maar rustig, laat je vader en grootvader, maar meegenieten.

PS. Het kamp is nu toegankelijk voor iedereen. Inkom 3 euro per wagen en één tas koffie gratis.

zie : http://www.kamp-vogelsang.be

Comment

In 65 was ik hier ook enkele weken gelegerd.
                              "Honger" is vooral wat ik mij daar voornamelijk van herinner.
                              Gelukkig kwam daar dagelijks een handelaar langs de draad met verse broodjes.
                              mvg,
                              Ludo V.

Comment

Working...
                              X