Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chateau Noisy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Chateau Noisy

    Jammer om te zien dat de vandalen hun werk doen.

    Hoog tijd om aan de alarmbel te trekken en de overheid te laten inzien dat, zelfs al zijn dergelijke prachtvertrekken in privéhanden, hier dringend nood is aan bescheming en herwaardering van deze schoonheden.

    Het in beeld brengen is één ding en zou zelfs op meer bijval moeten kunnen rekenen van de eigenaars, het vandaliseren echter moet strikter aangepakt worden.

    Het blijft mij alvast verwonderen hoe snel een bouwwerk van dergelijik formaat zo snel kan aftakelen.

    Ik durf me geen beeld vormen van de toestand in pakweg 10 jaar.

    Grtz
    T.
    My flickr space

    Comment


    • #47
      Re: Chateau Noisy

      Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
      Jammer om te zien dat de vandalen hun werk doen.

      Hoog tijd om aan de alarmbel te trekken en de overheid te laten inzien dat, zelfs al zijn dergelijke prachtvertrekken in privéhanden, hier dringend nood is aan bescheming en herwaardering van deze schoonheden.

      Het in beeld brengen is één ding en zou zelfs op meer bijval moeten kunnen rekenen van de eigenaars, het vandaliseren echter moet strikter aangepakt worden.

      Het blijft mij alvast verwonderen hoe snel een bouwwerk van dergelijik formaat zo snel kan aftakelen.

      Ik durf me geen beeld vormen van de toestand in pakweg 10 jaar.

      Grtz
      T.
      Knappe reeks...Hdr is zeer gesmaakt deze keer en goed gelukt.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #48
        Re: Chateau Noisy

        Ik ben een alternatief model uit nederland. Ik poseer vaak in victoriaanse of fantasy kleding en ik wil heel erg graag een keer samen met mijn man onder begeleiding van een ervaren gids/fotograaf dit kasteel bezoeken voor enkele foto's. Ik weet dat het er gevaarlijk is, maar de locatie trekt me te veel om te laten gaan. Ik denk met de juiste begeleider dat ook wij uit de buurt van de beheerder en/of gevaarlijke delen van het kasteel kunnen blijven. Is er iemand die nogmaals een bezoek aan dit kasteel wil brengen en ons voor de gevaren wil behoeden?

        Comment


        • #49
          Re: Chateau Noisy

          Oorspronkelijk geplaatst door taz Bekijk bericht
          Ik ben een alternatief model uit nederland. Ik poseer vaak in victoriaanse of fantasy kleding en ik wil heel erg graag een keer samen met mijn man onder begeleiding van een ervaren gids/fotograaf dit kasteel bezoeken voor enkele foto's. Ik weet dat het er gevaarlijk is, maar de locatie trekt me te veel om te laten gaan. Ik denk met de juiste begeleider dat ook wij uit de buurt van de beheerder en/of gevaarlijke delen van het kasteel kunnen blijven. Is er iemand die nogmaals een bezoek aan dit kasteel wil brengen en ons voor de gevaren wil behoeden?

          Ik ga terug eind september, begin oktober. Maar stel je niet veel voor van zo'n kasteel bezoeken hé. Je bezoekt een ruïne, geen intakt gebouw.
          Je kan stellen dat alles wat je daar doet gevaarlijk is. (Oké, beetje overdreven) omdat je gewoon niet weet wat er bij de volgende voetstap kan gebeuren. Dit in het achterhoofd houdend ga je dus extreem uit je doppen kijken. Het geeft een kik, een adrenalinestoot omdat je iets doet wat verboden en gevaarlijk is. Leuk als je er voor bent.
          Ik wil je op de hoogte stellen als ik ga. We zullen met 3 Urbanners zijn. Moet natuurlijk ook de toestemming van de colega's hebben hé.

          Mijn foto's van oa Noisy vind je op mijn site in opbouw.....

          De site...

          Comment


          • #50
            Re: Chateau Noisy

            Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
            Jammer om te zien dat de vandalen hun werk doen.

            Hoog tijd om aan de alarmbel te trekken en de overheid te laten inzien dat, zelfs al zijn dergelijke prachtvertrekken in privéhanden, hier dringend nood is aan bescheming en herwaardering van deze schoonheden.

            Het in beeld brengen is één ding en zou zelfs op meer bijval moeten kunnen rekenen van de eigenaars, het vandaliseren echter moet strikter aangepakt worden.

            Het blijft mij alvast verwonderen hoe snel een bouwwerk van dergelijik formaat zo snel kan aftakelen.

            Ik durf me geen beeld vormen van de toestand in pakweg 10 jaar.

            Grtz
            T.
            Als er geen geld meer is om het te onderhouden (en dat kost pakken geld) is er geen geld meer. Je kan de overheid niet verantwoordelijk stellen daarvoor. Zij moeten niet voor elk gebouw dat in verval gaat, kastelen, prachtige oude fabriekspanden, geld gaan geven hé (ons geld). Keuzes maken.
            Architecturaal is Noisy niet eens zou uitzonderlijk, maar dat is een andere discussie.

            Comment


            • #51
              Re: Chateau Noisy

              we hebben geprobeerd vorig jaar hier binnen te komen, aantal pogingen gedaan en de 3e dag eindelijk binnen lekker wezen shooten en voor we het wisten stond er een kerel voor ons neus en die belde de politie, 3 uur op het bureau gezeten en een bekeuring van 160 euro aan ons broek.
              Nikon D300 + 17-55 nikon lens + 70-200 wacom tablet + photoshop CS4 - http://www.globalshots.eu

              Comment


              • #52
                Re: Chateau Noisy

                Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                Jammer om te zien dat de vandalen hun werk doen.

                Hoog tijd om aan de alarmbel te trekken en de overheid te laten inzien dat, zelfs al zijn dergelijke prachtvertrekken in privéhanden, hier dringend nood is aan bescheming en herwaardering van deze schoonheden.

                Het in beeld brengen is één ding en zou zelfs op meer bijval moeten kunnen rekenen van de eigenaars, het vandaliseren echter moet strikter aangepakt worden.

                Het blijft mij alvast verwonderen hoe snel een bouwwerk van dergelijik formaat zo snel kan aftakelen.

                Ik durf me geen beeld vormen van de toestand in pakweg 10 jaar.
                .
                Ik denk dat vandalisme nog zeer beperkt is, daarvoor ligt het iets té af gelegen. Het is puur verweerd. Wind, koude, vochtigheid etc....

                En zo prachtig vond ik het persoonlijk ook weer niet - toch niet binnenin. Zeer kitscherige kleuren. Rochendaal en Mesen vond ik dan veel mooier. Buitenkant is natuurlijk wel fotogeniek. En ook het beeld door één van de ramen, waar je het eerste kasteel van de familie kan zien staan. Door iedereen wel al gefotografeerd. Ook door mij

                Tegenwoordig is er veel te veel controle, hoogstwaarschijnlijk de buren die telefoontje plegen als ze een auto zien staan of ergens een stil alarm.

                You can't blame em, het blijft privé terrein.

                Nog eentje om het af te leren: KLIK

                Comment


                • #53
                  Re: Chateau Noisy

                  Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                  Ik ga terug eind september, begin oktober. Maar stel je niet veel voor van zo'n kasteel bezoeken hé. Je bezoekt een ruïne, geen intakt gebouw.
                  Je kan stellen dat alles wat je daar doet gevaarlijk is. (Oké, beetje overdreven) omdat je gewoon niet weet wat er bij de volgende voetstap kan gebeuren. Dit in het achterhoofd houdend ga je dus extreem uit je doppen kijken. Het geeft een kik, een adrenalinestoot omdat je iets doet wat verboden en gevaarlijk is. Leuk als je er voor bent.
                  Ik wil je op de hoogte stellen als ik ga. We zullen met 3 Urbanners zijn. Moet natuurlijk ook de toestemming van de colega's hebben hé.

                  Mijn foto's van oa Noisy vind je op mijn site in opbouw.....

                  De site...
                  Klinkt goed. laat me inderdaad maar weten wanneer je gaat. Ik wil het erg graag eens in het echt zien en me door laten fotograferen. Hopelijk kunnen we de beveiliging omzijlen.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Chateau Noisy

                    Oorspronkelijk geplaatst door taz Bekijk bericht
                    Klinkt goed. laat me inderdaad maar weten wanneer je gaat. Ik wil het erg graag eens in het echt zien en me door laten fotograferen. Hopelijk kunnen we de beveiliging omzijlen.
                    Oké, ik geef het dan door. Verder afspraken worden enkel nog over privé-berichten gedaan, om begrijpbare redenen.

                    Groetjes
                    Jan

                    Comment


                    • #55
                      Re: Chateau Noisy

                      Als ik goed kon zien was er zelfs een bewoond gebouw vlakbij en op het domein van het kasteel. met camerabewaking aan de ingang. Dus het domein is toch nog bewoond dan?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Chateau Noisy

                        deze week was er op travel channel het programma photoXplorers te zien, deze keer was het de beurt aan noisy

                        gebouw verkeert inderdaad in onstabiele staat, gevaarlijke vloeren en zo ....

                        ik heb de hele aflevering nog op mijn Telenet HD digicorder staat, jammer genoeg kan ik het niet op usbstick zetten of iets anders ....

                        lijkt me wel een interessante locatie
                        Mijn website: http://www.michelpyck.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: Chateau Noisy

                          Lang geleden
                          Pracht en praal
                          hooggegrepen
                          ster-verhaal

                          nostalgie
                          in oog en neus
                          uitgeleefde
                          held en reus

                          Weer en wind zijn hier de baas
                          Geduw getrek en ruw geraas
                          Buigen onder harde slagen
                          Tot je ook het eind ziet dagen!

                          Comment


                          • #58
                            Re: Chateau Noisy

                            Mensen dit draadje dateert van 1006!
                            Heeft het überhaupt nog zin om hierin te posten?

                            Red Falcon
                            Moderator


                            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                            Comment


                            • #59
                              Re: Chateau Noisy

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Mensen dit draadje dateert van 1006!
                              Heeft het überhaupt nog zin om hierin te posten?

                              Red Falcon
                              Moderator
                              het topic blijft actueel, steeds ervaringen hoe of wat.
                              als hier waarschuwingen komen ivm gevaren en problemen met het gebouw, kan 't een en 't ander voorkomen worden.
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X