Re: wedstrijd
Dat snap ik volledig, dan leer je het beste om de foto zo goed mogelijk te maken. Anders krijg je wat er nu al veel te veel gebeurt. Foto's die eigenlijk compleet verkeerd genomen zijn, worden door nabewerking gecorrigeerd en de techniek van het fotograferen wordt ondergeschikt. Terwijl dat juist het allerbelangrijkste is. Een goede foto kan met een heel klein beetje nabewerking perfect zijn, terwijl een slechte foto op het eerste zicht gelijk kan worden gemaakt door bewerking, maar op detailniveau gaat het mis. Dan zie je alle oneffenheden, fouten enz. versterkt worden door de nabewerking.
Desondanks wordt iedere foto beter als er nabewerkt wordt. Ook de foto die "af" uit de camera komt rollen.
Ja en nee. Met sport gebruik je juist 1 focuspunt in het midden en die zet je op je onderwerp. Als je de camera instelt dat je meer focuspunten gebruikt en dat de camera zelf moet kiezen, dan kost dat rekenkracht en die rekenkracht kun je beter gebruiken voor dat ene punt.
Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK
Bekijk bericht
Desondanks wordt iedere foto beter als er nabewerkt wordt. Ook de foto die "af" uit de camera komt rollen.
" Het aantal focuspunten heeft met sport geen enkele meerwaarde, je gebruikt slechts de middelste." waarom staan er dan zoveel op?
Ik dacht om het onderwerp te kunnen volgen niet?
Ik dacht om het onderwerp te kunnen volgen niet?
Comment