Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er is enkel een weg terug

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Er is enkel een weg terug

Genieten van het zicht, de voorbijrazende koude lucht, de vriendschap. Hier stopt het pad, er is enkel een weg terug.

Het topmoment van onze groep klimmers:

groeten
    Maarten
    Last edited by [Maarten]; 13 juli 2011, 08:34.

Re: Er is enkel een weg terug

>100 views en geen enkele reactie
    ik had mij de leerrijke ervaring van een eerste SC-post wel even anders voorgesteld.

Werkelijk niemand die hierover iets kan/wil meedelen?
    Elke kritiek is goed, en ik kan een stootje verdragen.

groeten
    Maarten

Comment

Ik zal een poging doen.
      Deze vind ik minder dan de andere die je reeds geplaatst hebt.
      Het scheve heeft hier voor mij geen meerwaarde.
      Voor de rest is het nogal een drukke foto zonder een aandachtspunt.
      Een groot deel van de foto zijn twee personen hun rug. Dat hoeft voor mij niet
      altijd slecht te zijn maar hier werkt het voor mij niet.
      I put the sexy in dyslexia

Comment

Bedankt Bert,

maar zelf al vind je deze foto minder dan de vorige, het zijn allemaal dingen die ik graag verneem. ik vind deze namelijk sterker/specialer/meer uitgesproken (echt een vettige foto, al weet ik niet hoe ik dat moet gaan uitleggen). Mogelijk zijn er mensen die denken dat dit hier absoluut niet thuishoort, zeg het mij. Ik zit op dit forum om dingen te leren, te weten hoe ik in het vervolg beter aan mijn fotos en/of bewerking ervan begin.

Verder verklaar ik me even nader voor de keuze van deze compo: Ik zag in de lichtere blauwe rugzak, de iets donkerdere blauwe jas een mooie diagonaal om naar de andere hoek van de foto (donkerblauw, grijze lucht) toe te werken. De twee groen-gele tinten zorgen hierbij voor tegengewicht aan weerszijde van de diagonaal. De reden waarom er ruggen gefotografeerd zijn is omdat ik geen geposeerde foto wou hebben, en het allemaal wat echter moest uitzien (en dat is het ook, dit is een puur "actieshot"). Tevens zijn dit een paar hachelijke posities om te beginnen poseren
        Dit alles zou er moeten toe bijdragen dat het een geconcentreerde maar dynamische indruk geeft, wat de keuze voor HDR dan ook misschien rechtvaardigt.

Niet gelukt blijkbaar ?

groeten
        Maarten
        Last edited by [Maarten]; 13 juli 2011, 15:22.

Comment

Hey,

Ben zelf alpinist (bwa... geweest. Nu zit er niet meer dan een AD+ D in).

Vind je beeld als actiefoto niet slecht. Maar de HDR doet pijn aan mijn ogen.
          De compo stoort me niet echt, maar de shuine houding klopt niet met de klimmer met de rode jas.

Welke top? Lijkt me wel een leuke.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Ik vind de foto te druk ,en rechts onderaan een verloren been
            Het "topmoment" voor de klimmers komt voor mij niet zo duidelijk over!
            Grts Maddy
            zero

Comment

twas een beetje spielerei deze foto, duidelijk erover gespeeld. Ik neem het mee voor volgende fotos!

het is trouwens Pointe de la Pilatte in Parc des Ecrins, maar daar was je mogelijk zelf ook al achtergekomen.
              Valt heel goed mee kwa moeilijkheidsgraad, maar inderdaad wel een leuke. Te doen op twee dagen vanuit La Berarde.

groeten
              Maarten

Comment

Zoals aangehaald is de schuinstand van de foto geen meerwaarde.

En over die hdr toepassing... ik denk dat je het zelf al in de gaten hebt, he? Onnodig dat ik het er nog eens inwrijf, he?

Ik zou wat met invullicht & contrasten werken, met her en der een local adjustment qua licht.

Als totaalbeeld (mocht je hem rechtzetten) vind ik het een dikke vette yes! Er gaat voor mij veel symboliek van deze foto uit en is voor een breed publiek bestemd, ook voor diegene die niet zo in de sport geïnteresseerd zijn
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht

Verder verklaar ik me even nader voor de keuze van deze compo: Ik zag in de lichtere blauwe rugzak, de iets donkerdere blauwe jas een mooie diagonaal om naar de andere hoek van de foto (donkerblauw, grijze lucht) toe te werken. De twee groen-gele tinten zorgen hierbij voor tegengewicht aan weerszijde van de diagonaal. De reden waarom er ruggen gefotografeerd zijn is omdat ik geen geposeerde foto wou hebben, en het allemaal wat echter moest uitzien (en dat is het ook, dit is een puur "actieshot"). Tevens zijn dit een paar hachelijke posities om te beginnen poseren
                  Dit alles zou er moeten toe bijdragen dat het een geconcentreerde maar dynamische indruk geeft, wat de keuze voor HDR dan ook misschien rechtvaardigt.
                  Met de HDR heb ik hier op zich geen probleem. Vind het hier goed gedaan. Doet me
                  wat aan de stijl van de laatste tijd van Jimmy Kets denken.
                  Er kan inderdaad een bedoeling achter zitten met de kleuren en de diagonaal en dan is het theoretisch misschien een goed beeld maar als het praktisch niet werkt (voor
                  mij persoonlijk) dan liever iets anders.
                  Ik bedoel ook niet echt dat je hier een geposeerde foto moet gaan nemen. Je kan
                  ook een actieshot nemen van iemand langs voor.
                  I put the sexy in dyslexia

Comment

Working...
                  X