Fototechnisch niet echt iets op aan te merken. Maar bij mij vliegen dergelijke foto's onmiddellijk in de vuilnisbak, omdat de houding van de ruiter niet meteen flaterend is: in het zadel, achteruit geleund en teugels strak... Als ruiter zou ik niet gelukkig zijn om zo'n foto van mij ergens te zien verschijnen...
mvg,
Bart
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Fototechnisch niet echt iets op aan te merken. Maar bij mij vliegen dergelijke foto's onmiddellijk in de vuilnisbak, omdat de houding van de ruiter niet meteen flaterend is: in het zadel, achteruit geleund en teugels strak... Als ruiter zou ik niet gelukkig zijn om zo'n foto van mij ergens te zien verschijnen...
mvg,
Bart
Ben ik met je eens. Knap van dat paard dat die ondanks tegenwerking van de ruiter toch over de hindernis gaat.
Ben ik met je eens. Knap van dat paard dat die ondanks tegenwerking van de ruiter toch over de hindernis gaat.
Ja, sommige doen alles voor hun ruiter.
Zoiets is inderdaad maar een momentopname, en geen referentie om een ruiter op te beoordelen. Maar gezien de sterke opmars van extreme natural horsemanship-idioten worden dergelijke foto's van internet geplukt om propagandafilmpjes te maken...
Maar ik snap dat als je zelf geen ruiter bent, die houding en dergelijke niet opvalt... Ik werp dus geen steen naar TS.
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Met paardrijden heb ik inderdaad totaal geen ervaring...Met veel meer "paardekrachten" op twee wielen wel, maar dat is ondertussen ook al een paar jaar geleden.
Met paardrijden heb ik inderdaad totaal geen ervaring...Met veel meer "paardekrachten" op twee wielen wel, maar dat is ondertussen ook al een paar jaar geleden.
Ik krijg (op mijn iPhone) de volledige reeks foto's te zien. En ik moet zeggen dat er op de eerste 5 "bladzijden" al een aantal betere foto's staan dan de foto in jouw openingspost.
Een vereiste van sportfotografie is naar mijn mening wel dat je de sport een beetje moet kennen. Wat je zou kunnen doen is een paar foto's aan toeschouwers laten zien of met een andere fotograaf meekijken op zijn schermpje.
Dat is wat ik er zelf eerst ook over dacht.
Maar nu zie ik wel dat de houding van de ruiter niet juist is voor die actie...
Al doende leert men zeker? Of al kijkend in dit geval
Paardenfotografie is niet zo eenvoudig als je niet zelf rijdt of gereden hebt.
Is trouwens zo met elke sport. Ik heb ooit acrogym geprobeerd. 1 grote fiasco, want ik ken niks van die sport. Doe mij ook geen voetbal doen, want ik ken er weinig van, maar meer nog, het interesseert mij geen bal...
Comment