Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koppenbergcross: Sven Nys

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koppenbergcross: Sven Nys

Beneden in de wei tijdens de Koppenbergcross. T was wel plots zeer donker dus flitsen was noodzakelijk...

Re: Koppenbergcross: Sven Nys

Mooie foto, tof standpunt.

Comment

Hij komt goed los van de achtergrond.

Ik vraag enkel af waarom ze witte kousjes gebruiken
      Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Flitsen geeft altijd een onnatuurlijke weergave bij veldrijden. Zelf kies ik nog liever voor een groter diafragma met als gevolg een erg kleine scherptediepte. iso-waarde naar omhoog halen kan ook nog eens helpen.

Comment

ik vind dat het onnatuurlijke licht toch wel goed de coureur in het juiste flitslicht plaatst. (en afzondert van de achtergrond)

Comment

Het flitslicht kan je hier niet juist gedoseerd noemen, de helm en het stuurlint zijn uitgebrand. Het is natuurlijk veel makkelijker een 'geslaagde' foto te maken in dergelijke omstandigheden met flits dan zonder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
              Het flitslicht kan je hier niet juist gedoseerd noemen, de helm en het stuurlint zijn uitgebrand. Het is natuurlijk veel makkelijker een 'geslaagde' foto te maken in dergelijke omstandigheden met flits dan zonder.
              Deze foto is bij zeer donker weer getrokken bij een hoge sluitertijd aangezien de renners hier een redelijke snelheid haalden. De iso stond al op 1600...
              Als je hier alleen met het diafragma speelt dan haal je het niet, het onderwerp zal nooit loskomen van de achtergrond.

Comment

Wat bedoel je met een hoge sluitertijd, bedoel je een korte of lange sluitertijd? Ik vermoed dat je een korte sluitertijd bedoelt, aan de foto is althans te zien dat je Sven als het ware bevriest. Als je de sluitertijd wat langer maakt en een beetje probeert te pannen zal je foto dynamischer worden, de snelheid zal er dan uit blijken.
                Bij een lagere diafragmawaarde (diafragma verder open) zal je onderwerp net wel meer van de achtergrond loskomen, de scherptediepte is immers rechtevenredig met de diafragmawaarde, en dus kleiner (wat het wel moeilijker maakt om de renner scherp te krijgen).
                Dat sommige delen van de foto uitgebrand zijn is een gevolg van te krachtig flitsen, als je dan toch flitst kan je het beter beperkt houden.
                Ik maak zelf ook wel eens wat foto's op het veldrijden en bij slecht (donker) weer durf ik wel eens mijn f-waarde laten zakken tot 2.0
                Kan je misschien ook de exifs van deze foto posten aub, ik vind ze niet terug in de foto?
                Last edited by Lugosi; 12 november 2010, 22:04.

Comment

Ik vroeg mij af waarom sommige renners bij donker weer hun zonnenbril blijven dragen
                  Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                    Ik vroeg mij af waarom sommige renners bij donker weer hun zonnenbril blijven dragen
                    Ik denk sponsors.
                    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Om te weerstaan aan de vele flitslichten natuurlijk.

Comment

Working...
                      X