Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als je hier niet flitst dan staat er niet veel op je foto hoor...
Ben ik niet met je eens, ik heb nog nooit geflitst op de cross, zie commentaar ander topic.
Ben wel geïnteresseerd in de exifs van deze foto, ik vind ze niet in de foto.
Klopt, zonder flits lukt het ook wel als je op 2.8 nog boven de 1/300 sluitertijd kan blijven.
Ik zag dat er enorm veel geflits werd op de cross. Mensen met consumer bodies en kitlenzen kunnen inderdaad niet anders maar als je een EF 70-200 2.8 IS hebt zou ik toch niet flitsen in deze omstandigheden. Uitzondering voor nacht van Woerden en crossen die op een donker grijze winteravond om 17:00 beginnen. Was hier misschien het geval?
Klopt, zonder flits lukt het ook wel als je op 2.8 nog boven de 1/300 sluitertijd kan blijven.
Ik zag dat er enorm veel geflits werd op de cross. Mensen met consumer bodies en kitlenzen kunnen inderdaad niet anders maar als je een EF 70-200 2.8 IS hebt zou ik toch niet flitsen in deze omstandigheden. Uitzondering voor nacht van Woerden en crossen die op een donker grijze winteravond om 17:00 beginnen. Was hier misschien het geval?
Is in Kluisbergen/Ronse. Het was hier al goed duister en aan het regenen. Ik zat op f 1/7.1 omdat ik de mensen langs de omloop ook zichtbaar wil, de aankomst doe ik f 1/4.0
Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be
Ik vraag me af waarom je de mensen langs de omloop ook zichtbaar wil. De meeste fotografen proberen net een compo te maken waarin zo min mogelijk afleidende elementen zitten als linten, reclameborden, mensen die gekke bekken trekken, enz...
Anderzijds hoort dat natuurlijk wel bij veldrijden en stoort het me dan ook niet. Maar een diafragma van 7.1 dat gebruik ik eigenlijk voor landschapsfotografie.
Ik vraag me af waarom je de mensen langs de omloop ook zichtbaar wil. De meeste fotografen proberen net een compo te maken waarin zo min mogelijk afleidende elementen zitten als linten, reclameborden, mensen die gekke bekken trekken, enz...
Anderzijds hoort dat natuurlijk wel bij veldrijden en stoort het me dan ook niet. Maar een diafragma van 7.1 dat gebruik ik eigenlijk voor landschapsfotografie.
Ik werk voor een krant. Als er dan een supporter zijn renner toejuicht is dat een meerwaarde. En anders kunnen ze de renner makkelijk eruit knippen. Zeker als ze ingeflitst zijn gaat dat makkelijker.
Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be
Comment