Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rally Ieper (KP Vleteren)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rally Ieper (KP Vleteren)

Als ze constant op 5 min van u deur zitten rond te toeren , moet ge wel eens buiten komen.

misschien subiet nog eens naar Dikkebus
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Re: Rally Ieper (KP Vleteren)

Ja doen

En maak dan gebruik van een langere sluitertijd, komt er meer "beweging" in de foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djiezeskraaist Bekijk bericht
      Ja doen

En maak dan gebruik van een langere sluitertijd, komt er meer "beweging" in de foto
      ik geef vooraan aan een mooie dof waar de wagen loskomt uit de achtergrond.

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        ik geef vooraan aan een mooie dof waar de wagen loskomt uit de achtergrond.
        Juist, maar je haalt zo wel de beweging uit de foto. Het stof insinueert hier eigenlijk wel genoeg, maar de wagen lijkt toch stil te staan, en hoe langer ik kijk, hoe meer ik dat gevoel krijg.
        't Is wikken en wegen, maar bij foto's van sport, en zeker motorsport, zie ik toch liever de beweging in de wielen of in het onderwerp dan de achtergrond van een portret.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Juist, maar je haalt zo wel de beweging uit de foto. Het stof insinueert hier eigenlijk wel genoeg, maar de wagen lijkt toch stil te staan, en hoe langer ik kijk, hoe meer ik dat gevoel krijg.
          't Is wikken en wegen, maar bij foto's van sport, en zeker motorsport, zie ik toch liever de beweging in de wielen of in het onderwerp dan de achtergrond van een portret.

Mvg

Chris
          als je beweging wilt moet in gaan pannen langs de zijkant van de wagen
          bij een opname frontaal op de kop ga je enkel bewegingsonscherpte krijgen en je dof verpest
          het stof en grind in de lucht was voor mijn voldoende bewegingsindicatie

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

bij een opname frontaal op de kop ga je enkel bewegingsonscherpte krijgen en je dof verpest
            Volledig eens met je bewering en trouwens een goeie opname
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

ik vind het ook een zéér goede opname
              “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Ben ook altijd fan van dergelijke frontale shots.
                Het enige wat je nog had kunnen doen was zakken tot 1/500 -1/600 en dan had je nog massa's over
                Maar bon wie ben ik, als ik u andere foto's bekijk
                Flickr

Comment

Inderdaad, stof en grind geven al wat beweging weer.
                  Maar ik snap het niet, waarom kan je je dof verpesten door een langere sluitertijd van pakweg 1/400 of 1/320 te gebruiken? Zo een sluitertijden zouden toch niet voor bewegingsonscherpte zorgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djiezeskraaist Bekijk bericht
                    Inderdaad, stof en grind geven al wat beweging weer.
                    Maar ik snap het niet, waarom kan je je dof verpesten door een langere sluitertijd van pakweg 1/400 of 1/320 te gebruiken? Zo een sluitertijden zouden toch niet voor bewegingsonscherpte zorgen
                    deze zaken niet door elkaar verwarren.....

om een mooi dof te krijgen (maw een rustige vage achtergrond waarin de wagen mooi loskomt van de achtergrond) gebruik je een groot diafragma (f 3.2) maar dit levert je op een zonnige dag een zeer korte sluitertijd 1/4000.

Gebruik je een tragere sluiter van 1/250 ste dan betekent dit volgens de wetten van de fotografie dat je bij je diafragma ongeveer een f 13 moet gebruiken. f13 levert je meer scherpdiepte en bijgevolg komt je wagen minder los van de achtergrond en kun je op de foto duidelijker storende elementen zien.

bij een laterale panning is dat geen probleem omdat bij het meevolgen je onderwerp blury wordt maar bij een frontale foto niet

hopelijk spreek ik geen chinees

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Bedankt voor de klare uitleg. Weeral iets slimmer geworden op fotografie gebied

Comment

Volgens mij was met een iets langere sluitertijd de beweging in de wielen/velgen gekomen en waren we allemaal heel blij geworden. En daar hoef je niet voor te pannen.

Ik vond het in eerste instantie ook een mooie foto, maar hoe langer je kijkt, hoe minder spannend het wordt. Er zit zo'n mooie scherpte in dat het eerder lijkt dat de auto stilstaat.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Hoi, ik zou de combinatie van een beperkt dof en draaiende wielen nog mooier vinden.
                          Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Je redenering i.v.m.de hoeveelheid licht is uiteraard helemaal juist maar kan je, als je dat uiteraard wil, dat dan niet bekomen met een grijsfilter om zodoende het licht met enkele stops te verminderen ?
                          Dan geraak je misschien wel aan de gewenste sluitertijd/diafragma combinatie.
                          Of zie ik dat verkeerd?

mvg Jozef
                          D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Hoi, ik zou de combinatie van een beperkt dof en draaiende wielen nog mooier vinden.
                            Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Je redenering i.v.m.de hoeveelheid licht is uiteraard helemaal juist maar kan je, als je dat uiteraard wil, dat dan niet bekomen met een grijsfilter om zodoende het licht met enkele stops te verminderen ?
                            Dan geraak je misschien wel aan de gewenste sluitertijd/diafragma combinatie.
                            Of zie ik dat verkeerd?

mvg Jozef
                            je redenering klopt...
                            een nd filter zou inderdaad je sluiter naar beneden halen maar persoonlijk ga in niet inversteren in nd-filter maat 86 om deze op een lichtsterke lens te gebruiken die ik normaal gebruik voor concert en indoorsport fotografie

mijn nd-filters van 4,8 en 110 passen enkel voor mijn breedhoek lens

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Hoi Devid,

ik begrijp je helemaal, ik heb drie lenzen ,alledrie met een andere diameter...
                              Ik vind het ook al duur genoeg zo

grtjs Jozef
                              D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                              X