Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De achtergrond vind ik bizar. De mensen hebben gedeeltelijke "motion blur" waardoor hun hoofd en een deel van hun benen weg is, maar de rest van hun lichaam er nog normaal staat. En die streepjes in de bomen staan daar ook zo raar vind ik. De linker bovenkant van de wagen ziet er ook wazig uit. En het uitzicht door het linker raam van de auto (rechts in beeld) komt ook niet overeen met wat we juist buiten de wagen zien (geen motion blur door het raam). Ik zie vanachter links ook zo'n rare verticale streep en links daarvan 2 keer een zeer gelijkaardig silhouet met iets reflecterends. Volgens mij is de bewerking iets te slordig gebeurd, of zie ik dat verkeer?
In ieder geval de auto staat er wel deftig en zeer scherp op. Het wit gedeelte voor die banden rechts in beeld vind ik ook vrij storend. Aan de andere reacties te zien, van mensen die er veel meer van kennen dan ikzelf, zal het wel aan mij liggen maar ik vind deze niet zo geslaagd.
Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes
Wat ik me afvraag is hoe je het doet om de auto en de voorgrond net te krijgen en de achtergrond wazig houdt... Komt dit door het gebruik van de flits?
Ik dacht eerst ook dat hier wat photoshop aan te pas was gekomen (erg slechte photoshop dan wel), maar na je site bekeken te hebben, heb ik die mening veranderd. Al je foto's vanop die plek zijn zo, dus denk ik wel dat ze zo uit je camera gekomen zijn.
Om verder te gaan over de foto:
Ergens vind ik het jammer dat er niet wat snelheid in de wielen zit (dit vergroot ook de indruk van slechte photoshop... althans bij mij toch). Ook vind ik het jammer dat er door de flits die gedroogde modder zo mat en slecht uitkomt, maar daar kan je helaas weinig aan doen natuurlijk.
Verder is naar mijn mening de actie wel goed vastgelegd en zie je ook de concentratie op het gezicht van de rijder.
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
Comment