Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Joseph Akpala

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Joseph Akpala

In aktie tegen lokeren.

[IMG][/IMG]

Re: Joseph Akpala

Als je 't veld rechtzet zou het mijns insziens nog beter zijn. Dan gaan de spelers zelf ook nog iets schuiner hangen.

Ben jij de huisfotograaf van Club?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Als je 't veld rechtzet zou het mijns insziens nog beter zijn. Dan gaan de spelers zelf ook nog iets schuiner hangen.

Ja, ben de huisfotograaf van club

Deze foto recht zetten zoals je schrijft, dat ga ik niet doen, zie er het nut niet van in.
      Een sportfoto toon je zoals hij gemaakt is.

Groeten

Pixelboy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
        Ja, ben de huisfotograaf van club

Deze foto recht zetten zoals je schrijft, dat ga ik niet doen, zie er het nut niet van in.
        Een sportfoto toon je zoals hij gemaakt is.

Groeten

Pixelboy
        Dit ben ik met je eens. Ik maak ook alleen maar "aflevercorrecties" zoals contrast, bijsnijden en als het het onnatuurlijk oogt een beetje rechtzetten (of schuin bijsnijden ). Fotosoep werk is inderdaad not done bij sport als je het als journalistiek beschouwd.

Ik heb wel wat zaken die me opvallen in je instellingen:
        1/2500 bij iso 400? De D300 doet het goed op iso 400 maar hier is nog wat kwaliteit te winnen.

Spotmeting/manueel belichten/correctie -1.33 ev? Als ik manueel werk dan gebruik is centrum gericht of matrix (een stadion is geen studio) en zonder ingestelde correctie. De foto beoordeel je dan op basis van het histogram.

Met de 200mm 2.0 heb je een bijzonder mooi objectief. Probeer eens een tikkie de diafragmeren naa 2.8 of 3.2. Ik vermoed dat je dan weer wat kwaliteit kunt winnen.

OT: een mooie actiefoto
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
          Dit ben ik met je eens. Ik maak ook alleen maar "aflevercorrecties" zoals contrast, bijsnijden en als het het onnatuurlijk oogt een beetje rechtzetten (of schuin bijsnijden ). Fotosoep werk is inderdaad not done bij sport als je het als journalistiek beschouwd.

Ik heb wel wat zaken die me opvallen in je instellingen:
          1/2500 bij iso 400? De D300 doet het goed op iso 400 maar hier is nog wat kwaliteit te winnen.

Spotmeting/manueel belichten/correctie -1.33 ev? Als ik manueel werk dan gebruik is centrum gericht of matrix (een stadion is geen studio) en zonder ingestelde correctie. De foto beoordeel je dan op basis van het histogram.

Met de 200mm 2.0 heb je een bijzonder mooi objectief. Probeer eens een tikkie de diafragmeren naa 2.8 of 3.2. Ik vermoed dat je dan weer wat kwaliteit kunt winnen.

OT: een mooie actiefoto

Bedankt voor de uitleg, zal er zeker rekening mee houden.

Pixelboy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Als hij hem "rechtzet" vallen de voeten en de bal er zo goed als af of heb je nog amper ruimte.

Iets ruimer kadreren volgende keer. Onderaan mag er nog veel meer plaats, geeft ook een idee van afstand en diepte.
            flickr

Comment

Working...
            X