Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Deze foto recht zetten zoals je schrijft, dat ga ik niet doen, zie er het nut niet van in. Een sportfoto toon je zoals hij gemaakt is.
Groeten
Pixelboy
Dit ben ik met je eens. Ik maak ook alleen maar "aflevercorrecties" zoals contrast, bijsnijden en als het het onnatuurlijk oogt een beetje rechtzetten (of schuin bijsnijden ). Fotosoep werk is inderdaad not done bij sport als je het als journalistiek beschouwd.
Ik heb wel wat zaken die me opvallen in je instellingen:
1/2500 bij iso 400? De D300 doet het goed op iso 400 maar hier is nog wat kwaliteit te winnen.
Spotmeting/manueel belichten/correctie -1.33 ev? Als ik manueel werk dan gebruik is centrum gericht of matrix (een stadion is geen studio) en zonder ingestelde correctie. De foto beoordeel je dan op basis van het histogram.
Met de 200mm 2.0 heb je een bijzonder mooi objectief. Probeer eens een tikkie de diafragmeren naa 2.8 of 3.2. Ik vermoed dat je dan weer wat kwaliteit kunt winnen.
Dit ben ik met je eens. Ik maak ook alleen maar "aflevercorrecties" zoals contrast, bijsnijden en als het het onnatuurlijk oogt een beetje rechtzetten (of schuin bijsnijden ). Fotosoep werk is inderdaad not done bij sport als je het als journalistiek beschouwd.
Ik heb wel wat zaken die me opvallen in je instellingen:
1/2500 bij iso 400? De D300 doet het goed op iso 400 maar hier is nog wat kwaliteit te winnen.
Spotmeting/manueel belichten/correctie -1.33 ev? Als ik manueel werk dan gebruik is centrum gericht of matrix (een stadion is geen studio) en zonder ingestelde correctie. De foto beoordeel je dan op basis van het histogram.
Met de 200mm 2.0 heb je een bijzonder mooi objectief. Probeer eens een tikkie de diafragmeren naa 2.8 of 3.2. Ik vermoed dat je dan weer wat kwaliteit kunt winnen.
OT: een mooie actiefoto
Bedankt voor de uitleg, zal er zeker rekening mee houden.
Comment