Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De foto's zijn een beetje grauw en geven niet echt weer dat het hier om zo'n hoog niveau gaat.
De uitsnit bij foto drie zit me niet lekker, omdat de klimmer nogal ver buiten het frame kijkt en mikt.
Zoals eerder gezegd, ik weet dat dergelijke fotografie helemaal niet makkelijk is.
Integendeel, in dergelijke routes wordt er redelijk wat 'gewerkt' (8b à vue - I don't think so), zodat je als fotograaf meerdere kansen hebt om de klimmer in actie vast te leggen.
En vaak is de klimmer zeker bereid een aantal stukken achteraf nog eens te doen om wat mooie beelden te kunnen maken. Zelfs klimmers zijn ijdel bij momenten!
Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeckBekijk bericht
De meeste mensen die zo'n hoog niveau (net) aankunnen, gaat de route niet zomaar eens overdoen voor de foto... en zeker niet als het zonnetje schijnt!
Als fotograaf moet je al geluk hebben dat je erbij bent wanneer de route hen wel lukt. Met nog meer geluk, is er dan nog goed licht aanwezig ook.
Enkel de toppers doen de moeite om met een fotograaf een route over te doen om er deftige foto's van te maken.
G
Laat me eerst zeggen dat de foto's niet slecht zijn maar zoals al uit de opmerkingen blijkt, het zou beter kunnen.
Wat betreft het over doen van de route, ik heb ooit mogen aanschouwen dat Lynn Hill als eerste vrouw het niveau van 8b+ haalde.
Daags nadien stond zij terug aan de voet van de route (met een flink feestje achter de rug) en met de fotograaf erbij deze keer. Zij heeft speciaal voor de foto's de route (niet in een stuk) enkele keren geklommen, ik denk de sleutelpassage een keer of 3.
Dus niemand zegt dat je de route moet uitklimmen voor de foto.
Comment