Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tim Klimt Namche bazar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tim Klimt Namche bazar

Nog een paar van aan de rotsen van freyr.
    Deze route luister naar de naam namche bazar en heeft als kwotatie 8b(gene platte kak dus).

Groeten Vince

Re: Tim Klimt Namche bazar

Is de eerste niet beter als je hem 180° draait?

Bij 2 en 3 draagt de linkerhelft niet echt bij aan de foto, hier had ik voor portret gekozen
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

bij 2 en 3 krijg je wel een beter beeld van de situatie zoals hoogte en locatie.
      Bij 1ste kan hij net zogoed 10cm boven de begane grond hangen.
      Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Ik vind de eerste foto de mooiste!!
        Warre

Comment

De foto's zijn een beetje grauw en geven niet echt weer dat het hier om zo'n hoog niveau gaat.
          De uitsnit bij foto drie zit me niet lekker, omdat de klimmer nogal ver buiten het frame kijkt en mikt.

Zoals eerder gezegd, ik weet dat dergelijke fotografie helemaal niet makkelijk is.

L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
            De foto's zijn een beetje grauw en geven niet echt weer dat het hier om zo'n hoog niveau gaat.
            De meeste mensen die zo'n hoog niveau (net) aankunnen, gaat de route niet zomaar eens overdoen voor de foto... en zeker niet als het zonnetje schijnt!

Als fotograaf moet je al geluk hebben dat je erbij bent wanneer de route hen wel lukt. Met nog meer geluk, is er dan nog goed licht aanwezig ook.

Enkel de toppers doen de moeite om met een fotograaf een route over te doen om er deftige foto's van te maken.

G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Integendeel, in dergelijke routes wordt er redelijk wat 'gewerkt' (8b à vue - I don't think so), zodat je als fotograaf meerdere kansen hebt om de klimmer in actie vast te leggen.
              En vaak is de klimmer zeker bereid een aantal stukken achteraf nog eens te doen om wat mooie beelden te kunnen maken. Zelfs klimmers zijn ijdel bij momenten!

L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                De meeste mensen die zo'n hoog niveau (net) aankunnen, gaat de route niet zomaar eens overdoen voor de foto... en zeker niet als het zonnetje schijnt!

Als fotograaf moet je al geluk hebben dat je erbij bent wanneer de route hen wel lukt. Met nog meer geluk, is er dan nog goed licht aanwezig ook.

Enkel de toppers doen de moeite om met een fotograaf een route over te doen om er deftige foto's van te maken.

G
                Laat me eerst zeggen dat de foto's niet slecht zijn maar zoals al uit de opmerkingen blijkt, het zou beter kunnen.

Wat betreft het over doen van de route, ik heb ooit mogen aanschouwen dat Lynn Hill als eerste vrouw het niveau van 8b+ haalde.
                Daags nadien stond zij terug aan de voet van de route (met een flink feestje achter de rug) en met de fotograaf erbij deze keer. Zij heeft speciaal voor de foto's de route (niet in een stuk) enkele keren geklommen, ik denk de sleutelpassage een keer of 3.
                Dus niemand zegt dat je de route moet uitklimmen voor de foto.
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
                X