Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat je met de renner in foto 1 uitgespookt hebt weet ik niet. Erg vreemde verschillen in de huidtinten van armen en benen. Er is op het linker been nauwelijks een overgang te zien tussen huid en rennersbroek.
Ook al vind ik de compositie voor verbetering vatbaar, in vergelijking daarmee is foto 2 een hele mooie.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Wat je met de renner in foto 1 uitgespookt hebt weet ik niet. Erg vreemde verschillen in de huidtinten van armen en benen. Er is op het linker been nauwelijks een overgang te zien tussen huid en rennersbroek.
Ook al vind ik de compositie voor verbetering vatbaar, in vergelijking daarmee is foto 2 een hele mooie.
dag Jos,
de eerste was een experiment: ik had gezien dat er een lichtbundel op een bepaalde plaats op de piste scheen en wou dit combineren met de "lichte" renner en de "donkere" derny.
Naar mijn (en blijkbaar andermans) goesting: dit zou toch in kleur moeten?
Wat me direct te binnen schoot bij 2 is dat de renner nog te veel verstopt zit achter de derny: 1/10 seconde later afgedrukt en zijn rechter hand stond er óók op. Ik denk dat dat de foto ten goede zou komen.
Sluit me dus aan bij Jos Vanhengel:
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
In foto 2 zou ik (als het mogelijk is) proberen vóór de motor meer ruimte te krijgen als achter de renner. Dat kan ook een indruk van beweging scheppen.
ik zal morgen een reeks van drie foto's posten waarin jullie meningen aan bod komen
-/ kleur
-/ verbeterde compo door meer ruimte te laten voor de renner
-/ enige actie
Waar het me bij deze geposte foto's vooral omging is dat dit succesrijke duo een vat vol tegenstrijdigheid is. (dikke banden, dunne banden, donkere velgen, spierwitte velgen, donkere kledij, lichte kledij, zware helm, modieuze helm)
Ik wou ENKEL dat tot uiting laten komen in de foto's: geen snelheid, geen actie, geen panning. Bovendien vond ik zwart-wit een beter medium om dit tot uiting te laten komen dan kleur.
Jammer dat niemand dit heeft opgemerkt, doch het bewijst dat we gelukkig niet allemaal op eenzelfde manier tegen foto's aankijken.
Comment