Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Ketele Belgisch kampioen achter derny 2008

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Ketele Belgisch kampioen achter derny 2008

samen op weg

naar de Belgische titel

Re: De Ketele Belgisch kampioen achter derny 2008

Ik vind 2 een stuk beter dan 1, zowel door de compositie als door de belichting.

Comment

2e is de betere..

Comment

Wat je met de renner in foto 1 uitgespookt hebt weet ik niet. Erg vreemde verschillen in de huidtinten van armen en benen. Er is op het linker been nauwelijks een overgang te zien tussen huid en rennersbroek.

Ook al vind ik de compositie voor verbetering vatbaar, in vergelijking daarmee is foto 2 een hele mooie.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

had ze graag in kleur gezien
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Wat je met de renner in foto 1 uitgespookt hebt weet ik niet. Erg vreemde verschillen in de huidtinten van armen en benen. Er is op het linker been nauwelijks een overgang te zien tussen huid en rennersbroek.

Ook al vind ik de compositie voor verbetering vatbaar, in vergelijking daarmee is foto 2 een hele mooie.
            dag Jos,

de eerste was een experiment: ik had gezien dat er een lichtbundel op een bepaalde plaats op de piste scheen en wou dit combineren met de "lichte" renner en de "donkere" derny.

hoe zou je de compo verbeteren ?

mvg

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              had ze graag in kleur gezien
              Hier sluit ik me bij aan, foto's van de piste hebben vaak schitterende kleuren.

Comment

Naar mijn (en blijkbaar andermans) goesting: dit zou toch in kleur moeten?
                Wat me direct te binnen schoot bij 2 is dat de renner nog te veel verstopt zit achter de derny: 1/10 seconde later afgedrukt en zijn rechter hand stond er óók op. Ik denk dat dat de foto ten goede zou komen.
                Sluit me dus aan bij Jos Vanhengel:
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Voor mij ook absoluut kleur bij het baangebeuren !

Wat mij opvalt is dat in 2 de combinatie "stilstaat", m.a.w. sluitertijd te hoog en dus géén actie te zien, zelfs geen suggestie van actie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luc 1963 Bekijk bericht
                    ... hoe zou je de compo verbeteren ? mvg Luc
                    In foto 2 zou ik (als het mogelijk is) proberen vóór de motor meer ruimte te krijgen als achter de renner. Dat kan ook een indruk van beweging scheppen.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

En bij 1 gaan pannen met een sluitertijd van rond de 1/60e.

Comment

Bedankt voor jullie reacties

ik zal morgen een reeks van drie foto's posten waarin jullie meningen aan bod komen
                        -/ kleur
                        -/ verbeterde compo door meer ruimte te laten voor de renner
                        -/ enige actie

Waar het me bij deze geposte foto's vooral omging is dat dit succesrijke duo een vat vol tegenstrijdigheid is. (dikke banden, dunne banden, donkere velgen, spierwitte velgen, donkere kledij, lichte kledij, zware helm, modieuze helm)

Ik wou ENKEL dat tot uiting laten komen in de foto's: geen snelheid, geen actie, geen panning. Bovendien vond ik zwart-wit een beter medium om dit tot uiting te laten komen dan kleur.

Jammer dat niemand dit heeft opgemerkt, doch het bewijst dat we gelukkig niet allemaal op eenzelfde manier tegen foto's aankijken.

Misschien had ik hem beter bij de zw gepost.

Comment

Working...
                        X